26. آبان 1397 - 21:36   |   کد مطلب: 21961
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از تولید بیش از ۱۲۲ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

حسین خردمند، رئیس جهاد کشاورزی نهاوند طی سال زراعی باغی جاری در شهرستان نهاوند ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات باغی تولید و جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند ۱۳ هزار و ۵۶۱ هکتار است، گفت: از این مقدار ۱۱ هزار و ۴۴۷ هکتار بارور و مابقی غیر بارور هستند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: از مجموع  این ۱۳ هزار ۵۶۱  هکتار باغ  ۳ هزار ۶۰ هکتار  به کشت  میوه‌های دانه‌دار نظیر سیب، گلابی و به با میزان تولید ۶۱ هزار و ۶۲۲  تن اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه در شهرستان نهاوند ۴۴ هزار ۶۰ هکتار  به کشت میوه‌های  هسته‌دار نظیر آلبالو، گیلاس، انواع آلو، گوجه، هلو و شلیل  و زردآلو  با میزان تولید ۲ هزار ۶۳۱ تن اختصاص دارد، بیان کرد: در شهرستان نهاوند  ۴ هزار و ۳۸۵ هکتار از اراضی به کشت میوه‌هایی گردو، بادام آبی و دیم، پسته و سنجد با میزان تولید ۹ هزار ۱۲۴ تن و ۹۸۵ هکتار به کشت سایر محصولات باغی  اختصاص‌یافته است.

خردمند اظهارداشت: طی سال زراعی جاری باغی با ثبت رکورد برداشت ۲۵۲ تن سیب‌درختی در هکتار  رتبه اول در سطح  کشور و در برداشت ۹۵ تن هلوانجیری در هکتار  رتبه نخست  استانی را به خود اختصاص داده  است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار