28. آبان 1397 - 11:52   |   کد مطلب: 21969
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: در هفته بسیج افتتاح ۲۵ پروژه به صورت همزمان در مناطق محروم شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین، نهاوند، ملایر و تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

سردار مظاهر مجیدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته بسیج، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم به خوبی از بسیج، یادگار ارزشمند امام (ره) و ثمرات آن حفاظت کنیم.

وی با اشاره به جایگاه و نقش آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف کشور افزود: وقتی امام (ره) درباره تشکیل هسته‌های مقاومت در کشور و جهان صحبت می‌کردند شاید ما به درستی متوجه عمق کلام ایشان نمی‌شدیم اما امروز در 40 سالگی انقلاب اسلامی می‌بینیم که بسیج از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه بسیج توانسته به خوبی در عرصه تامین امنیت کشور نقش آفرینی کند، ابراز کرد: معتقدیم امت شهید پرور ایران ظرفیت بزرگی است که زمینه استفاده از این داشته بزرگ با راه اندازی بسیج محقق شده است.

وی فعالیت گروه‌های جهادی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات درخشان بسیج دانست و گفت: بسیج توانسته در دیگر عرصه‌های تخصصی نیز ورود کرده و دستاوردهای خوبی را از خود به جا بگذارد.

مجیدی با اشاره به فعالیت بسیج در بخش کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان برای افزایش محصولات کشاورزی عنوان کرد:  ورود بسیج به هر عرصه‌ای سبب بروز یک جهش خوب در آن عرصه شده است.

وی با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی و راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کشور و استان همدان ابراز کرد: هم اکنون سه دهستان محروم در استان همدان مشمول فعالیت‌های این قرارگاه شده‌اند به گونه‌ای که بسیج توانسته در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدامات مناسبی را ارائه دهد.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل وجود برخی محدودیت ها ما تنها توانسته‌ایم 80 روستای محروم در این سه دهستان را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهیم اظهار داشت: پنجشنبه با آغاز هفته بسیج چندین پروژه عمرانی در مناطق محروم استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وی با تشریح جایگاه طرح مسجد محوری در برنامه‌های هفته بسیج و استفاده از ظرفیت مساجد استان افزود: اجرای طرح مرات در 48 حوزه مقاومت، اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 85 مدرسه و 85 مسجد، اجرای مانور فرهنگی در 200 پایگاه مقاومت، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیات غرب و جنوب، خدمت رسانی 100 گروه جهادی به مردم مناطق محروم استان، اعزام گروههای جهادی و سلامت، اجرای طرح شهید رهنمون و از اعزام 16 گروه پزشکی و برپایی میزخدمت در مناطق مختلف استان به مدت سه روز توسط 360 تن از مدیران، از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

مجیدی توزیع 3 هزار بسته حمایتی، افتتاح 25 پروژه به صورت همزمان در مناطق محروم شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین، نهاوند، ملایر و تویسرکان، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در 25 نقطه استان، برگزاری 380 نشست و کارگاه آموزشی و مهارتی برای دانش آموزان و والدین آنها، برگزاری برنامه آبروی محله و یادواره شهدا در 70 نقطه استان، سخنرانی پیش از خطبه با موضوع مظلومیت مردم یمن، برپایی حلقه‌های شجره طیبه صالحین، برگزار 30 نشست بصیرتی با موضوع استکبار ستیزی در مدارس، اعزام 130 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران به مشهد مقدس، برپایی نشست های روشنگری با موضوع مطالبات رهبری در 60 مسجد، روایتگری 40 سالگی انقلاب اسلامی، برگزاری مجمع بسیج استان و برپایی تجمع بزرگ بسیجیان در مراکز شهرستان‌ها را از مهمترین برنامه‌های سپاه در هفته بسیج بیان کرد.

مجیدی  با بیان اینکه  خدا را شاکریم که در 40 سالگی انقلاب اسلامی وضعیت کنونی بسیج سبب امید آفرینی در دوستداران نظام اسلامی و سبب بروز ترس و وحشت در دشمنان شده است، گفت: در دیدار چند روز پیش رئیس جمهور عراق با رهبر معظم انقلاب ، فرمانده معظم کل قوا به گروه‌های مردمی، تشکیل هسته و گروه‌های مقاومت و مردمی در دیگر کشورها برگرفته از تشکل بسیج در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

فرمانده سپاه همدان اظهار داشت: اگر بتوانیم از ظرفیت نیروهای بسیجی در امور مختلف و عرصه‌های خدمت‌رسانی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود به همین مناسبت نیز نزدیک به 1041 عنوان برنامه توسط 10 ناحیه و 22 قشر بسیج در استان همدان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار