29. آبان 1397 - 21:14   |   کد مطلب: 21974
مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استاندار همدان با حضور پرشور مديران بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان همدان با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردمی و مدیران و مسؤولان دولتی برگزار شد.

مراسم با قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید توسط مدیرکل کمیته امداد آغاز شد،

سردار ذوالفقاری میهمان ویژه مراسم تودیع و معارفه

سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، میهمان ویژه مراسم تودیع و معارفه بود که خود نیز فرزند استان همدان و شهرستان نهاوند است.

میهمانان ویژه‌ای در این مراسم از استان‌های مختلف به ویژه لرستان و قزوین که سید سعید شاهرخی در آن‌جا مسؤولیت داشت، حضور داشتند، ضمن اینکه پدر و عموی شاهرخی به همراه خانواده‌اش در این مراسم حضور یافتند. علاوه بر این همسر و خانواده محمد ناصر نیکبخت استاندار سابق همدان نیز که بنا بر تصویب قانون منع به کارگیری استانداران مسند استانداری را ترک گفت در مراسم تکریم و معارفه حاضر بودند.

تقدیر از همسر مسؤولان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت منابع استانداری همدان به عنوان سخنران اول به حضار خیر مقدم گفت و میهمانان را معرفی کرد.

رضا قیاسی با تقدیر از نقش همسران مسؤولان به ویژه استانداران گفت: در کنار هر مرد موفقی بانویی ارجمند قرار دارد.

وی همسر استانداران را مدیری توانمند خواند که در مدت زمان خدمت مسؤولان تمام امور خانواده را مدیریت می‌کنند.

معاون استاندار همدان از حضور جمع کثیری از فعالان سیاسی ـ اجتماعی استان‌های لرستان و قزوین، نمایندگان پرتلاش استان همدان، اعضای شورای تأمین استان، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و معاونان، شهرداران، اعضای شورای شهرهای استان، احزاب و گروه‌های مختلف، اعضای ستاد انتخاباتی روحانی،  رئیس و اعضای خانه معدن، خانه مطبوعات، اتاق اصناف، اتاق تعاون، هیأت‌های مذهبی، هیأت اندیشه‌ورزان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، خانه صنعت و معدن و تجارت، خانه معدن تشکر کرد.

وی همچنین با شعر «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت / صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» عنوان کرد صد حیف که «نیکبخت » رفت و صد شکر که «شاهرخی» آمد.

قیاسی با ابراز امیدواری از اینکه نیکبخت همدان را از نعمت حضور خود دریغ نکند، درباره استاندار جدید همدان  هم گفت: سید سعید شاهرخی 15 سال از عمر خدمت خود را در استان همدان سپری کرده و بدون هیچ حاشیه‌ای به توسعه استان فکر می‌کند.

نیکبخت؛ برادر عزیز

پس از خیر مقدم و معرفی میهمانان توسط معاون استاندار همدان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان به عنوان نخستین سخنران در پشت تریبون قرار گرفت و در اهمیت قدردانی از خدماتی که ارائه می‌شود سخن گفت.

آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی پس از اینکه نیکبخت را برادر خود خطاب کرد،‌ گفت: شاید به کار بردن این کلمه برای من مسئله‌ساز باشد اما بنده نمی‌توان تقیه کنم و ایشان را مردی خادم می‌دانم.

«آقا سید»

نماینده ولی‌فقیه در استان سیدسعید شاهرخی را با نام «آقاسید» خواند و گفت: من سیدها را دوست دارم و امیدوارم که خطاب کردن آقاسید باعث خوشحالی آقای شاهرخی هم بشود.

محمدمهدی مفتح،  رئیس مجمع نمایندگان استان همدان سخنران دیگر مراسم بود که محمدناصر نیکبخت را مدیری با صداقت، صراحت لهجه و کاردان به امور، پرکار، بابرنامه و پیگیر خواند که با اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی، به فکر سفره مردم است.

مفتح همچنین ارتباط وسیع با مردم استان را از شاخصه‌های مهم نیکبخت برشمرد.

وی با بیان اینکه نیکبخت استانداری است که بین استانداران بیشترین سال‌های مسؤولیت را بر عهده داشته، خاطرنشان کرد: حضور مستمر در جلسات ویژه مسائل اقتصادی در سطح کشور بی‌نظیر است و به همین دلیل است که نام ایشان در صدر لیست خدمتگزاران استان ثبت می‌شود.

معاون کیف می‌کند، مدیر تیر می‌خورد

سخنران بعدی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در خانه ملت بود، او در جلسه عنوان کرد با انتخاب آقای شاهرخی به عنوان استاندار که معاون نیکبخت بود، معتقدم «نیکبخت» نرفته بلکه ادامه پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی همچنین خطاب به شاهرخی گفت: در کشور ما معاون شدن کیف کردن است و مدیر شدن تیر خوردن.

وی در ادامه با اشاره اینکه حق طبیعی خبرنگاران است که نقد کنند، اظهار کرد: معتقدم مطبوعات استان سلیم‌النفس هستند و برای توسعه استان تلاش می‌کنند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت مسؤولیت استانداری را سنگین دانست و با تأکید بر لزوم خدمات‌رسانی به مردم بیان کرد: مردم ما مدافع انقلاب هستند و با وجود مشکلات اقتصادی پای آرمان‌ها ایستاده‌اند، باید به فکر این مردمی بود که در بین آنها هستند کسانی که نمی‌دانند بعد از دفاع از انقلاب، وقتی ظهر به خانه برمی‌گردند ناهار دارد یا خیر؛

حمیدرضا رهبر، فعال اقتصادی خوشنام و موفق استان نیز به نمایندگی از فعالان اقتصادی سخن گفت، او با بیان اینکه تمرکز نیکبخت بر تولید بود، اظهار کرد: نیکبخت تنها استانداری بود که شماره تلفنش را داشتیم و هر وقت زنگ می زدیم پاسخ می‌داد.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به طور مستقیم مسائل را با او مطرح می‌کردند و باید بگویم آقای نیکبخت و از خود ما جلوتر و پیشقدم‌تر بود.

نیکبخت هم وقتی پشت تریبون قرار گرفت برای معرفی سیدسعید شاهرخی که معاون سیاسی امنیتی‌اش بود، سنگ تمام گذاشت و گفت: اگر زمانی که من به عنوان استاندار معرفی شدم را با امروز آقای شاهرخی مقایسه کنیم او سوابقی ارزشمندتر دارد.

او به لحنی طنزآمیز نیز گفت: البته در حال حاضر از من پایین‌تر است اما وقتی استانداری را تحویل بدهد، از امروز من نیز در مرتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

استاندار سابق همدان از همکاری مطلوب نمایندگان مجلس سخن راند و بیان کرد: هیچ یکی از فرمانداران نیروی نماینده نبود و تنها از سوی ما پیشنهاد و از سوی نمایندگان تأیید می‌شد که اغلب نفر اول مورد تأیید قرار می‌گرفت و به صورت موردی کار به گزینه دوم و سوم کشید.

وی همچنین مسؤولان دستگاه‌های قضا را نعمتی برای استان دانست و گفت: به اندازه سر سوزنی منافع مادی در واحدهای تولیدی نداشتم اما همه آنها را از خودم می‌دانستم.

تا زمانی که زنده‌ام دل از همدان نمی‌برم

استاندار سابق همدان تا زمانی که زنده‌ام دل از همدان نمی‌برم و پیگیر حل مشکل واحدهای تولیدی استان خواهم بود، گفت: به آقای شاهرخی گفتم که هر وقت پیگیر امور واحدهای تولیدی بودید کیف شما را به دست می‌گیرم و دنبال شما خواهم آمد.

وی خطاب به شاهرخی تأکید کرد: قولی به خبرنگاران برای اعزام به مشهد داده بودم که از 200 نفر، 130 نفر اعزام شدند و 70 نفر باقی ماندند که از شما می‌خواهم این قول را محقق کنید تا بدقول نشوم؛ اگر انجام کار به کمک دستگاه‌ها نشد از جیب شخصی خودمان پرداخت کنیم.

طلب حلالیت از مردم

نیکبخت در ادامه به طنز به شاهرخی گفت: البته هنوز زیاد اندوخته‌ای ندارید چون حقوق استاندار بالاست هر وقت حقوق استانداری بگیرید، می‌توانید اندوخته‌ای هم داشته باشد.

وی همچنین اعلام کرد که حقوق محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی از استاندار بیشتر است به طوری که حقوق من 8 میلیون تومان است و حقوق آقای عراقی 8 میلیون و خرده‌ای می‌گیرد.

وی در ادامه با تقدیر از حضور پدر سید سعید شاهرخی در مراسم تکریم و معارفه گفت: بنده روحانی به این کم‌حرفی ندیده‌ام، حضور آیت‌الله شاهرخی تنها به خاطر فرزندش نبوده و 20؛ 30 درصد هم به خاطر من آمده است.

استاندار سابق همدان همچنین بیان کرد که از مردم همدان خواست که اجازه تعطیلی فرودگاه همدان را ندهند و از پروازها استقبال کنند.

وی در پایان اعلام کرد که قصدش در استان تنها و تنها خدمت بوده و از همه طلب حلالیت کرد.

سردار ذوالفقاری هم در سخنان خود اعلام کرد که گزینه‌های مختلفی برای استانداری همدان مطرح شد که همگی مناسب بودند اما بنا به شرایط استان با آقای شاهرخی موافقت شد.

وی پاکدستی، سلامت و صداقت را از جمله شاخص‌های شاهرخی دانست و گفت: امیدوارم مهندس شاهرخی کارهایی که مهندس نیکبخت را آغاز کرده، به سرانجام برساند.

هدیه عکاس همدانی به محمدناصر نیکبخت

در انتهای برنامه و هنگام اعطای احکام استانداران فرزندان سید سعید شاهرخی سبدهای گل را به استانداران سابق و جدید استان تقدیم کردند.

فرزندان مهندس نیکبخت نیز از اقدام فرزندان سید سعید شاهرخی قدردانی کردند.

پوریا پاکیزه، عکاس زبده همدانی نیز یکی از عکس‌های خود را تقدیم محمدناصر نیکبخت کرد.

مجری حرفه‌ای

پس از گرفتن عکس‌های یادگاری معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور از المیرا سماواتی، مجری برنامه به دلیل رفتار حرفه‌ای قدردانی کرد و گفت: در طول عمر خدمتم دو مجری حرفه‌ای دیده‌ام که یکی در یزد بود و یکی هم در همدان؛

استاندار همدان: معیشت، اشتغال و تولید را با قوت دنبال می‌کنیم

سیدسعید شاهرخی نیز در پایان مراسم از اعتمادی که دولت به او مبذول داشته قدردانی کرد و از قدمت و مدنیت استان همدان سخن گفت.

استاندار همدان همچنین تأکید کرد: شهدای بزرگ همدان از دوران دفاع مقدس تا مدافع حرف، رسالت خدمتگزاران را گوشزد می‌کند.

وی از اقدامات محمدناصر نیکبخت تقدیر کرد و مدیریت وی را ارزشمند و اخلاق‌مدار دانست.

شاهرخی گفت: از مهندس نیکبخت برای فراهم کردن شرایط بازگشت من به همدان و ادامه خدمت، در استان قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در راستای تحکیم وحدت و هماهنگی بیشتر در استان همدان حرکت کنیم، افزود: باید به مردم استان نیز به دلیل وجود نمایندگان مجلس تبریک گفت.

استاندار همدان با بیان اینکه وقتی به وزارتخانه‌های مختلف می‌رویم به دلیل شخصیت نمایندگان استان سر خود را بالا می‌گیریم؛ تأکید کرد: مدیرکل دادگستری استان یک اطمینان خاطر و آرامش را در جامعه دمیده است.

وی گفت: استان همدان از فرماندارانی برخوردار است که در کشور مطرح و بارز هستند.

شاهرخی برنامه خود را ادامه برنامه‌های استان اعلام کرد و معیشت، تولید و اشتغال را اولویت‌های کاری خود اعلام کرد، گفت: ما دارای نقشه راه برای رسیدن به اهداف و تحقق 20 هزار شغل در سال هستیم.

وی از اصحاب رسانه درخواست همکاری کرد و گفت: راه درازی در پیش داریم و باید با یکدیگر گام‌های بسیاری را برداریم.

استاندار همدان خبر از تعامل با همه احزاب داد و تأکید کرد: مشی ما همان مشی اعتدال، شفافیت و تعامل است و به دور از شعار آن را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از حاشیه‌ها دوری می‌کنیم و با حفظ مواضع و سیاست‌های دولت و احترام به رأی مردم برای سبک اداره کشور با همه همکاری و تعامل می‌کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه همدان از جمله استان‌های امن کشور است، گفت: دین‌مداری مردم در حفظ امنیت استان بسیار حائز اهمیت است و یک فرصت بزرگ به حساب می‌آید.

وی با اعلام اینکه فرمانداران استان برجسته هستند و از معاونان استاندار به ویژه رضا قیاسی و محمودرضا عراقی تقدیر کرد نشان داد که حداقل در کوتاه مدت خبری از تغییر و تحول در مدیران استان نخواهد بود.

گرفتن عکس یادگاری آخرین بخش این برنامه بود.

گفتنی است رضا قیاسی، معاون اقتصادی استانداری همدان برنامه‌ای متفاوت از سایر تودیع‌ و معارفه‌های معمول را برنامه ریزی و اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار