30. آبان 1397 - 16:19   |   کد مطلب: 21978
دبیر خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه قانون کار به معنای واقعی در کشور اجرا نمی‌شود، گفت: امروز نظیر مدیران دفاع مقدس متأسفانه در جبهه اقتصادی، صنعتی، تولیدی و سیاست‌گذاری وجود ندارد.

به گزارش شبنم ها، به نقل ز تسنیم

چنگیز اصلانی ظهر امروز در گردهمایی کارگری استان همدان به مناسبت سالروز تصویب قانون کار 29 آبان‌ماه در خانه کارگر با اشاره به اینکه هفته گذشته دو نفر از یاران جامعه کارگری سید تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج‌الدین در سانحه تصادف جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: خداوند روح این بزرگواران را که از جامعه کارگری بودند قرین رحمت و مغفرت قرار دهد.

وی با بیان اینکه موضوع تصویب قانون کار و روز 29 آبان ماه بسیار مهم است این مراسم به دلیل تودیع و معارفه استاندار همدان روز گذشته برگزار نشد، افزود: در حال حاضر جامعه کارگری در ایران متشکل از 13 میلیون و 500 هزار نفر در استان همدان 300 هزار نفر است.

اصلانی با تأکید بر اینکه قانون کار دارای 203 ماده و 121 تبصره است اما متأسفانه در کشور ما به صورت جامع و کامل اجرا نمی‌شود، گفت: جای خوش‌حالی است که این قانون به تصویب رسیده و این قانون کف عدالت جامعه کارگری است اما در بسیاری از مواقع اجرایی نمی‌شود.

دبیر خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون کار عمدی نیست و اعتقاد دارم که این قانون سهوی از سوی مدیران اجرا نمی‌شود، بیان کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی نه بر اساس سرمایه‌داری بلکه بر اساس عدالت اجتماعی بوده است و سعی می‌کنیم که حضور مدیران و استاندار جدید را در تشکل‌های کارگری پررنگ‌تر کنیم.

اصلانی با بیان اینکه کشور ما از توانمندی‌ها، سرمایه و منابع بسیاری بهره‌مند است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس دلسوزانی با هر عدد سنی به جبهه‌ها رفته و  90 درصد از آن‌ها شهید شدند و مدیریت در جنگ را به ثمر رساندند که امروز چهار گوشه ایران از امنیت برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه امروز نظیر مدیران دفاع مقدس متأسفانه در جبهه اقتصادی، صنعتی، تولیدی و سیاست‌گذاری وجود ندارد، ابراز کرد: بسیاری از موفقیت‌های حاصل شده در سازمان‌ها و نهادهای مختلف دسترنج زحمات کارگرانی است که در دفاع مقدس حضوری پررنگ داشته و امروز نیز همچنان پای آرمان‌ها و ارزش‌های نظام ایستاده‌اند غافل از آن‌که اسمی از کارگر در میان باشد.

دبیر خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه امروز کارگران با یک‌میلیون و 200 تومان حقوق در ماه امورات خود را می‌گذرانند، تأکید کرد:80 درصد از کارگران به عنوان نیروهای فعال کشور زیر خط فقر هستند درحالی‌که مدیران به‌موقع حقوق می‌گیرند بازاریان نیز به‌موقع افزایش قیمت را اعمال می‌کنند.

اصلانی بابیان اینکه متأسفانه عده‌ای در دستگاه‌های اجرایی دولتی در حق ملتی با این عظمت و انسانیت کم‌لطفی می‌کنند، اعلام کرد: در عرصه‌های مختلف جامعه کارگری و نیروی کار و کارگر پای تمام ارزش‌ها ایستاده است اما بدون آنکه توجهی به معیشت و حقوقشان شود.

وی با تأکید بر اینکه با وجود قانون کار اعتقادداریم که این قانون با تمام ظرفیت‌هایش اجرایی نمی‌شود، خطاب به مسئولان ابراز کرد: برخی از مسئولان تکیه‌بر جایگاه‌هایی زده‌اند که کار کردن در آن مقام را بلد نیستند لطفاً این مناسب را به کار بلدان تحویل دهند.

دبیر خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه برخی از وجود تحریم‌ها ناراحت و ناراضی می‌شوند، مطرح کرد: اما من و جامعه کارگری از تحریم‌ها ناراحت نمی‌شویم چرا که کارمان ارزش پیدا می‌کند.

اصلانی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیروی کار کشور در حال ایستادگی است، افزود: نیروی کار با تمام ظرفیت کار و تولید را انجام می‌دهد اما این وظیفه مسئولان است که امنیت اقتصادی را برای این افراد ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر داده‌ایم تا بارونق تولید در داخل به بیگانه متکی نباشیم، گفت: معتقدیم باید با دشمن جنگید و روی پای خود ایستاد اما در درجه اول باید مشکل کارگران عدم اجرای قانون کار در کشور و در مراحل بعدی مشکل معیشت است که باید توسط مسئولان حل شود.

دبیر خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس تورم ایجاد شده شناور بودن دستمزدهای کارگری خواسته اصلی جامعه کارگری است، گفت: امروز مسئولان برای وفاق ملی باید به درد و دغدغه مردم توجه کنند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار