5. آذر 1397 - 19:33   |   کد مطلب: 22005
همایش روز جهانی فلسفه با عنوان بزرگداشت ابن‌سینا، حکیم هزاره‌ها در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

توکل دارائی، رئیس روابط ‌عمومی بنیاد بوعلی‌سینا در این باره گفت: همایش حکیم هزاره ها، چهارشنبه 7 آذرماه، در همدان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیر علمی این همایش غلامرضا اعوانی عضو هیئت امناء و شورای علمی این بنیاد و چند نفر از صاحب‌نظران حکمت و فلسفه است که در این آیین درباره میراث فلسفی و طبی ابن سینا سخنرانی خواهند کرد.

رئیس روابط ‌عمومی بنیاد بوعلی‌سینا به برگزاری این آیین به مناسبت روز جهانی فلسفه اشاره کرد و گفت: سومین پنج‌شنبه از ماه نوامبر به نام روز جهانی فلسفه نامگذاری شده است که هر ساله آیین‌های علمی از سوی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان در حوزه فلسفه، همایش و نشست‌های تخصصی برپا می‌شود.

دارائی بیان کرد: ما نیز همه ساله در همدان با تکیه بر آراء و اندیشه‌های شیخ‌الرئیس و با حضور دانشمندان علوم فلسفی همایش علمی برگزار می‌کنیم.

وی از علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و اصحاب علم و فرهنگ برای شرکت در این آیین دعوت و اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین آیین‌هایی می تواند در ترویج حکمت، فلسفه و علوم عقلی در کشور و انتقال میراث علمی به نسل جوان و آحاد جامعه مؤثر واقع شود.

گفتنی است، این همایش را بنیاد بوعلی‌سینا با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و اداره‌ کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار می ‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار