7. آذر 1397 - 19:31   |   کد مطلب: 22014
داشتن صورت مناسب بخشی از زیبایی و جذابیت‌های امروزی محسوب می‌شود، در این بین چاقی، لاغری و در یک کلام حفط تناسب چهره با برخی ترفند‌های خانگی میسر می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

گودی و فرورفتگی‌های روی پوست ممکن است از لحاظ پزشکی مشکلی برای بدن ایجاد نکند، اما ظاهری نامناسب و ناخوشایند برای افراد به حساب می‌آید،  از این رو بسیاری از مردم دنبال راه‌هایی برای خوش فرم کردن صورت خود هستند.

در این بین باید بدانید هیچ محصولی به طور علمی نمی‌تواند قسمتی از بدن را به‌طور موضعی چاق یا لاغر کند و کرم‌هایی هم که برای رفع چاقی صورت در بازار موجود هستند بی‌تاثیر و یا موقتی است؛ روش‌هایی مانند لیپوساکشن که شبیه به دیگر جراحی‌های معمول است با این تفاوت که روی نواحی اطراف صورت یعنی گردن، گونه‌ها و چانه انجام می‌شود و البته مانند هر عمل جراحی مشکلات و عوارض خاص خود را دارد و شاید باید به عنوان آخرین راه‌حل به آن نگاه کرد.

تغذیه مناسب؛ راهی برای چاقی صورت

اول برویم سراغ تغذیه! به عنوان یک توصیه کلی برای لاغر شدن بدن و البته صورت، باید بدانید چه میزان چربی لازم دارید و مقدار اضافه آن را حذف کنید. کارشناسان تغذیه می‌گویند بدن انسان‌ها در روز حدود ۳۰ درصد چربی نیاز دارد به‌طور کلی مردان باید کمتر از ۱۸درصد و زنان باید کمتر از ۲۳درصد از کل وزن بدن‌شان چربی باشد، پس باید حواس‌تان به چربی غذا و خوراکی‌ها باشد.

مثلا یک عدد نان حدود ۱۳ درصد، دو عدد کره حدود ۷۵ درصد و یک لیوان شیر ۱۸درصد چربی دارد. البته بدون اندازه‌گیری هم مشخص است مواد غذایی مانند سس مایونز، گوشت‌های پرچرب، خامه، تخم‌مرغ نیمرو و... چقدر چربی دارند پس در قدم اول و مهم باید چربی غذای‌تان را کنترل کنید تا این چربی در صورت‌تان تجمع پیدا نکند؛ اول اینکه غذا‌های مناسب و کم‌چرب بخورید و فست‌فود‌ها و چیز‌هایی مثل سس را از زندگی‌تان حذف کنید و در عوض سبزیجات، روغن‌های گیاهی و لبنیات کم‌چرب را جایگزین کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن آووکادو، کره بادام‌زمینی، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ و گل کلم، تخم‌مرغ (به‌دلیل داشتن پروتئین‌های چربی‌سوز، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک البته به شرطی که به صورت آبپز خورده شود و نه نیمرو)، شکلات تیره‌رنگ، چای سبز، توت‌ها و ماست می‌تواند به شما برای لاغر کردن صورت‌تان کمک کند.

یک مساله مهم را فراموش نکنید؛ اینکه غذا‌های نفاخ را کمتر بخورید، بیشتر مردم تصور می‌کنند غذا‌های نفاخ فقط باعث دل‌درد می‌شوند، اما باید بدانید طب سنتی می‌گوید غذا‌های نفاخ و بخار‌دار باعث چاقی صورت هم می‌شوند.

سه قدم تا کوچک شدن غبغب

چاقی غبغب از نکات آزاردهنده است که روی صورت نیز تاثیر می‌گذارد. برای لاغر کردن این قسمت از صورت و گردن می‌توانید از ماساژ استفاده کنید. فقط یادتان باشد این تمرینات را باید هر روز و برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. پس زود خسته نشوید.

برای این تمرین‌ها باید بنشینید در حالی که پشت‌تان کاملا صاف، شانه‌های‌تان رو به پایین و بازوهای‌تان کشیده است؛ دست‌ها را روی زانو‌ها قرار دهید.

۱-سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بکشید، پنج ثانیه نفس‌تان را حبس کنید و چشم‌های‌تان را ببندید، همزمان لب پایین‌تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با کسی قهر کرده‌اید سپس به آهستگی رها کنید. این تمرین را دوباره شروع و حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

۲-سرتان را به آهستگی پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیک کنید، این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید، پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید، ۱۰ بار هم این حرکت را انجام دهید.

۳- سرتان را کاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید ۱۰ بار انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار