8. آذر 1397 - 16:14   |   کد مطلب: 22020
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به عملکرد خوب و قابل تقدیر همدان در عرصه نماز گفت: استان همدان در ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده از فعال‌ترین استان‌های کشور در بخش نماز است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

محمد مظفر پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز و راهکارهای ترویج آن اظهار داشت: استان همدان در ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده از فعال‌ترین استان‌های کشور در بخش نماز است.

 وی با بیان اینکه ایده‌ها و تجربیات خوبی از استان همدان به ما منتقل‌شده که توانستیم در سطح کشوری آنها را اجرا کنیم افزود: هدف از برگزاری چنین اجلاس‌هایی تنها سخنرانی صرف نیست به همین دلیل است که ما چند سالی است موضوعات اجلاس را ارتباط نماز با مسائل روز و مشکلات مبتلا به جامعه قرار داده‌ایم.

 قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه طبق روایات موجود اگر نماز قبول شود دیگر اعمال بندگان نیز در نزد خداوند متعال موردقبول واقع می‌شوند بیان کرد: نماز از بین برنده منکرات است به همین دلیل می‌تواند در از بین بردن آسیب‌های اجتماعی جامعه اثرگذار باشد.

وی با اشاره به این در دو سال گذشته ما موضوعاتی مانند ارتباط نماز و فضای مجازی را مورد فراخوان قراردادیم و در همین راستا نیز 45 هزار اپلیکیشن، کانال و غیره ساخته شد تا پاسخگوی شبهات و سؤالات جوانان باشد ابراز کرد: در ارتباطات خود با مردم متوجه شدیم بیش‌ترین سؤالی که برای مردم در عرصه نماز مطرح‌شده این است که چرا وقتی والدین نمازخوان هستند نمی‌توانند فرزندانشان را به اقامه نماز ترغیب کنند.

مظفر اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به چنین نیازی امسال محور اجلاس نماز را شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز قراردادیم که خوشبختانه آثار و مقالاتی خوبی نیز به دبیرخانه ارسال‌شده است که 14 آذرماه با حضور رئیس‌جمهور نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی با اعلام اینکه با پژوهش‌های انجام‌شده دریافتیم از 30 سال گذشته تاکنون تعداد افرادی که تارک الصلاه هستند در حال کاهش است و این افراد کمتر از 10 درصد جامعه را شکل می‌دهند، گفت: متأسفانه آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم افراد کاهل الصلاه هستند یعنی 90 درصد جامعه که می‌دانند نماز خوب است باید اول وقت اقامه شود اما به دلیل سستی، تنبلی و عدم آموزش در سنین پایین به انجام این فریضه کاهل هستند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید به دنبال افزایش کسانی باشیم که علاوه بر نماز خود نسبت به وضعیت نماز در جامعه نیز حساس هستند عنوان کرد: برای تحقیق این کار باید خانواده در اولویت قرار گیرد و در همین راستا نیز انجمن اولیا و مربیان با محوریت قرار دادن مادران باید وارد  این عرصه شود.

وی تصریح کرد: اگر به این باور برسیم که نماز یک فریضه الهی است که باید به خوبی ادا شود یعنی اگر ما بهترین وقت بهترین لباس و غیره را برای نماز قرار دهیم آن وقت دیگر افراد نیز برای اقامه نماز ترغیب می‌شوند.

مظفر با اشاره به صدور بخشنامه 12 ماده‌ای وزارت کشور درباره نماز و ابلاغ آن به استانداران برای اجرا ابراز کرد: استانداران موظف هستند برنامه 5 ساله‌ای را برای نماز تدوین کنند تا معلوم شود در کجا قرار دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب چه کارهایی را باید انجام دهند.

وی بابیان اینکه دیگر با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی سخنرانی تنها در این زمینه صحیح نیست افزود: باید تا جایی که می‌توانیم و امکانات داریم برای تربیت نسل جوان و نماز افزایش کیفیت اقامه نماز در آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار