9. آذر 1397 - 15:22   |   کد مطلب: 22023
نمانیده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت:امیدوارم تغییر رویه داده و با همراهی مردم انقلابی در عرصه نماز ایجاد کنیم.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

آیت‌الله طه محمدی  پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز اظهار داشت: همان‌طور که نتوانسته‌ایم خدای متعال  و یا پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیتشان را بشناسیم، جایگاه و منزلت نماز را نیز نشناخته‌ایم.

وی افزود: اگر نماز را احیا کرده و به آن تجسم عینی بدهیم و از او بخواهیم خود را معرفی کند این‌طور جواب می‌دهد که" هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من".

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دلایل عدم جذب مردم به اقامه نماز و اینکه هویت نماز برای مردم اعتباری ندارد گفت: هرچه ما بیشتر به حقیقت واقعی نماز نزدیک شویم جاذبه‌های نماز نیز برای مردم بیشتر می‌شود.

وی بابیان اینکه نگرش مردم درباره نماز متفاوت است ابراز کرد: هنگام اقامه نماز نه خود ما از نمازخواندن لذت می‌بریم نه آن کسی که نماز ما را نگاه می‌کند تشویق می‌شود که نماز بخواند.

محمدی با تأکید بر اینکه نماز بزرگ‌ترین نماد رعایت ادب در محضر خداوند متعال است، افزود: نماز نماد فقر مطلق انسان در برابر خداوند متعال است چراکه انسان حتی مالک یک تار موی خودش هم نیست.

امام جمعه همدان بابیان اینکه همان‌گونه که نمی‌توانیم نعمت‌های خدا را بشماریم، فقر ما نیز در برابر خدا بی‌نهایت است ابراز کرد: نماز خلأهای وجودی انسان را پر می‌کند به همین دلیل نیز گفته‌ شده اگر چیزی از خداوند متعال می‌خواهید در قنوت نماز خود آن را طلب کنید.

وی  با تذکر این نکته که هرکسی نماز بخواند اما دل به نماز ندهد منافق است، عنوان کرد: نماز آچارفرانسه مو منان و مهم‌ترین ابزار برای رفع مشکلات آنها است برای همین نیز تأکید شده که هنگام گرفتاری فرد وضو گرفته و دو رکعت نماز بخواند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با تشریح جایگاه نماز در سعادت و شقاوت انسان اظهار داشت: امیدوارم تغییر رویه داده و با همراهی مردم انقلابی در عرصه نماز ایجاد کنیم.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار