10. آذر 1397 - 23:39   |   کد مطلب: 22036
نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ملی و بین المللی محصولات باغی و انگور ملایر گفت: حق مالکیت جهانی «انگور» به نام ملایر ثبت شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

محمد‌ کاظمی  ثبت جهانی انگور را یک فرصت خواند و معرفی انگور و کشمش ملایر در سطح ایران و ‌جهان، ثبت حق مالکیت جهانی برای این‌ محصول شهرستان و برند سازی را از اهداف اساسی ثبت جهانی انگور ملایر دانست.

  وی با بیان اینکه برخی کشورها نام ‌کشمش ملایر را جعل و محصول خود را به نام کشمش این شهر به فروش می‌رساندند تصریح کرد: با ثبت جهانی انگور  ملایر  ما می‌توانیم در سطح جهانی از برند انگور و ‌کشمش ملایر حفاظت کنیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه طرح اولیه ثبت جهانی انگور ملایر بیش از دوسال است که تهیه و به نمایندگی فائو فرستاده شده گفت: با حضور کارشناسان سازمان خوارو بار کشاورزی ملل متحد در 24 آبان ‌ماه امسال بررسی نهایی انجام و با پیگیری مستمر  نمایندگان و‌ مسئولان استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی در 10 آذر ماه، مجوز ثبت جهانی انگور ملایر از سوی فائو صادر شد.

نماینده ملایر در مجلس دهم با بیان اینکه ثبت جهانی انگور ملایر به اسم انگور دره جوزان به ثبت رسیده است ابراز کرد: نامگذاری انگور ملایر به این عنوان به دلیل مرغوب‌ترین انگور این‌منطقه و با توجه به ارزش غذایی و مزه ویژه‌ای است که دارد.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌ حقوقی مجلس دهم  با تاکید بر اینکه با توجه به ثبت جهانی انگور ملایر شاهد حضور گردشگران و علاقمندان از سایر کشورهای جهان به شهرستان خواهیم بود گفت: تحقق این امر توسعه همه جانبه، برند سازی و اشتغال پایدار را برای ملایر به دنبال خواهد داشت.

کاظمی ثبت عنوان شهر  ملی منبت و شهر جهانی انگور  را دو ظرفیت ویژه برای شناساندن بیش از پیش ظرفیتهای شهرستان با اتکا به فرصت‌های ایجاد شده و تلاش مضاعف برای ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید کشاورزی، صنعتی و غیره عنوان کرد‌ و خواستار همراهی و همدلی مسئولان برای بهره گیری از ثمرات این رویدادها در عرصه عمران و آبادانی متوازن شهرستان شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار