28. آذر 1397 - 17:55   |   کد مطلب: 22114
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی همدان گفت: همدان توانست با برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در عرصه بین المللی جایگاه خود را ارتقا دهد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

علی مالمیر ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند اظهار داشت: امسال استان همدان روزهای ویژه‌ای را در سال 2018 تجربه کرد و میزبان رویدادهای مهم بین المللی بود.

 وی با بیان اینکه استان همدان توانست با برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در عرصه بین المللی جایگاه خود را ارتقا دهد عنوان کرد: از جمله اقدامات بر زمین مانده در سال‌های گذشته طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند بود که توانستیم با کمک استانداری و دیگر نهادها مطالعات آن را آغاز کرده و در یک بازه زمانی کوتاه به جمع بندی برسانیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی همدان با اعلام اینکه این طرح با همکاری اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان تدوین شده است عنوان کرد:  اگر به مزیت‌های استراتژیک همدان یعنی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کوتاه مدت نگاه کنیم آنها را ازدست می‌دهیم در حالیکه ما با انجام این مطالعات آینده گردشگری همدان را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید

‌کمیته‌های فنی گردشگری رویداد همدان 2018 نتایج مثبتی داشت

ظرفیت‌های نهاوند از رویداد "همدان 2018" مغفول مانده است؛ مسئولان برنامه عملیاتی ارائه دهند

رویداد "همدان 2018" دستاوردهای خوبی برای همدان دارد

حضور وزرا و مهمانان خارجی در رویداد "همدان 2018" فرصت طلایی برای معرفی استان و توسعه گردشگری است

وی تصریح کرد: این طرح با حفظ مزیت‌ها، مسیرهایی را برای ایجاد تسهیلات گردشگری طراحی کرده است تا اینگونه توسعه گردشگری در همدان محقق شود.

طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند می‌تواند سبب رونق اقتصادی 21 روستا شود

صاحب محمدیان منصور استاد دانشگاه بوعلی و از مشاوران طرح نیز گفت: از سال 95 سازمان میراث فرهنگی  همدان به دنبال طرحی بود که برخلاف دیگر مطالعات انجام شده در گذشته که بسیاری از آنها نیز عملی نشده بودند، شرح خدماتی را در حوزه گردشگری ارائه دهند.

 وی افزود: با مطالعه طرح‌های گذشته و احصا نواقص آنها  شرح خدمات خوبی  تهیه شده و در قالب طرحی مناسب به دانشگاه بوعلی سینا واگذار گردید تا مطالعات آن انجام شود.

مدیر طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند بیان کرد: به طور کلی 26 پردیس گردشگری با دسته بندی‌های مخصوص به خود را در این طرح معرفی کرده‌ایم و ضوابط ساخت و ساز این پردیس‌ها در زمین‌هایی که متعلق به دولت می‌باشد نیز بیان شده است.

 وی با اعلام اینکه علاوه بر زمین های دلوتی، مردم می‌توانند از شرایطی که در طرح امده است استفاده کرده و اقدام به ساخت و ساز کنند ابراز کرد: این 26 پردیس در 5 منطقه تعریف شده‌اند که گنجنامه بیشترین پردیس‌های احداثی را در بین آنها دارد.

 محمدیان منصور افزود: برای توسعه متوازن گردشگری در این طرح پیشنهاد داده‌ایم که سرمایه گذاران در 4 4 منطقه دیگر تعریف شده به جز گنجنامه اقدام به سرمایه گذاری و ساخت و ساز کنند تا اهداف تعیین شده محقق شود.

وی تاکید کرد: در بخش محورهای گردشگری  نیز 21 روستا وجود دارد که متاسفانه تنها چند مورد از آنها اقتصاد فعال و پویایی دارند به همین دلیل در صورت اجرای این طرح توریستی که وارد این مسیر گردشگری می‌شود ماندگاریشان در روستاها ومنطقه  افزایش یابد.

مدیر طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند اظهار داشت: این طرح نهایتا تا 20 روز آینده مصوب شده و  مدیران اداره کل میراث فرهنگی با انتشار آن در سایت می‌توانند وارد مرحله جذب سرمایه گذار شده و طرح‌های بلوکه شده را تعیین و تکلیف کنند.

 انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار