2. دى 1397 - 14:41   |   کد مطلب: 22134
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان همدان گفت: تاکنون در استان همدان ۹۵ محله تاریخی و با ارزش را شناسایی کردیم.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 حسن ربانی ارشد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  یکی از برنامه های دولت در حوزه بهسازی محله‌های قدیمی و با ارزش شهر‌ها اجرای طرح باز‌آفرینی محلات است.

وی افزود: برنامه بازآفرینی شهری از برنامه‌های جدی دولت است که  تاکنون در استان همدان 95 محله و حدود 65 مرکز محله تاریخی و با ارزش شناسایی و مصوب شده است.

مدیر کل راه و شهر‌سازی استان همدان گفت: در بازآفرینی شهری در حقیقت رویکرد اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از مصالح و منابع ملی و حفظ سرمایه‌های موجود به نحو احسن است و باز‌آفرینی دوام و بقای بنا‌ها را افزایش می‌دهد. امسال هم دولت برای حمایت از ساخت مسکن در محلات با بافت فرسوده مصوبه‌های را ابلاغ کرده است.

وی بدون اشاره به سقف تسهیلات قابل ارایه توسط بانک‌ها در حوزه بهسازی بافت‌‌های فرسوده شهری، افزود: با ابلاغ طرح بهسازی بافت‌های فرسوده اکنون شرایطی برای مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه فراهم شده است و انتظار داریم فعالا‌ن این بخش مشارکت حداکثری در این موضوع داشته باشند.

بیشتر بخوانید

75 میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر اختصاص یافت

کهگیلویه و بویراحمد| تملک و محصور کردن بافت تاریخی دهدشت نیازمند اعتبار ویژه است

زخم عمیق بافت فرسوده مرکز استان خراسان‌شمالی به روایت تصویر

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان همدان زلزله را یکی از حوادث طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: به کاربردن تدبیر در بهسازی و نوسازی بنا‌ها مطابق با اصول فنی ساختمان‌سازی و مقررات ملی ساختمان، خسارت ناشی از وقوع این حادثه طبیعی را در شهر‌های استان کاهش داده یا به حداقل ممکن می‌رساند که باز هم به کار بردن نوعی از اقتصاد مقاومتی در شهرسازی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: حوادث و تکان‌‌های ناشی از زلزله در همدان تایید می‌کند که استان همدان استانی در معرض آسیب زلزله است و باید شهروندان در بهسازی و نوسازی بنای خود تدابیر لازم را به کار برند. مسئولان هم برنامه مدون برای شناساسی و مطالعه گسل‌های شهری و نوع پهنه‌بندی مناسب برای اجرای بنا‌ها دارند که شهرستان نهاوند به عنوان آزمونه این مطالعه انتخاب شده است.

ربانی ارشد بیان کرد: انتظار داریم همه پیرو قانون باشند و در ساخت ساختمان‌ها استانداردها و مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند تا با ارتقای کیفیت سازه‌ای ساختمان‌ها نگرانی از حوادث طبیعی و غیره به حداقل ممکن برسد. زلزله ترسی ندارد اگر تدبیر لازم را برای پیشگیری از خسارت‌های آن به کار برده باشیم. اما ساختمانی که استاندارد ساخته نشده ترسناک است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار