14. دى 1397 - 16:24   |   کد مطلب: 22178
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی دوری از اسراف باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد گفت: مسئولان با کار و تلاش شبانه روزی و تدبیر امور برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حجت‌الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در سوره مبارکه فرقان خداوند متعالی صفاتی را برای عباد الرحمان بیان کرده است که شایسته است مئومنان این صفات اخلاقی را در خود ایجاد و تقویت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این صفات پسندیده برای مومنان دوری از اسراف و تبذیر در زندگی است افزود: اسراف یعنی از حد گذراندن هر امری حتی در عبادت که این موضوع مهم در دین مقدس اسلام به‌ شدت نهی شده است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به بحث انفاق که در سوره مبارکه فرقان به آن تاکید شده است گفت: در موضوع انفاق نیز نباید اسراف شود و این امر پسندیده نباید از حد گذرانده شود.

وی خطاب به مسئولان گفت: شما باید با کار و تلاش شبانه روزی و تدبیر امور برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنید اما مردم نیز باید با دوری از اسراف و تبذیر در امور زندگی خود و در پیش گرفتن قناعت زندگی خود را اداره کنند.

جوادی با اشاره به آیه دیگر از قرآن کریم در سوره مبارکه اسرا که خطاب به رسول اکرم(ص) در مورد رعایت تعادل در زندگی تذکر می‌دهد اظهار داشت: در این آیه شریفه خداوند به رسول خود می‌فرماید که نه چنان بخیل باش مانند کسی که دستانش به گردنش بسته شده و نه چنان گشاده دست که در زندگی خود دچار مشکل و سختی شوی.

وی با انتقاد از اسراف در مراسم ختم مانند تهیه تاج گل‌های گران‌قیمت و سفره‌های رنگین و تجملاتی، گفت: برخی از این کارها هیچ سودی نه برای اموات و نه برای بازماندگان ندارد لذا باید از این رسوم خرافی دوری کرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: در این شرایطی که دشمن ما را در محاصره اقتصادی قرار داده مردم باید بیش از پیش تعادل در زندگی و دوری از اسراف را مورد توجه قرار دهند.

جوادی با تاکید به رسیدگی به امور محرومان جامعه، از مردم خواست تا از طریق نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی کمک‌رسان محرومان و فقرا در جامعه باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار