14. دى 1397 - 18:31   |   کد مطلب: 22181
با بهم خوردن شرایط نگهداری، پایداری داروها از بین می‌رود و به ماده بی‌اثر تبدیل می شود و یا در برخی موارد ممکن است اجزای سازنده دارو به ترکیبات سمی تبدیل شوند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

محمدحسین خیاط کاشانی، مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با با تاکید بر اینکه مردم از نگهداری دارو در منازل خودداری کنند، اظهار کرد: بیش از نیمی از داروها در منازل طبق شرایط کارخانه سازنده (مانند رعایت دما، رطوبت و نور) نگه داری نمی‌شوند لذا نگهداری دارو در منزل، اقدام خطرناکی است، به طوری که با بهم خوردن شرایط نگهداری، پایداری داروها از بین می‌رود و به ماده بی‌اثر تبدیل می‌شود یا در برخی موارد ممکن است اجزای سازنده دارو به ترکیبات سمی تبدیل شوند که این موضوع در مورد داروهای حیاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نگهداری بیش از حد داروها در خانه موضوعی است که همواره مورد توجه بسیاری از جوامع در دنیا است و بسیاری از مطالعات در این خصوص صورت گرفته است و سعی بر این است که با افزایش سطح فرهنگ عمومی میزان انباشت داروها در منازل کاهش یابد. 

خیاط کاشانی تصریح کرد: دارو، کالایی با شرایط نگهداری منحصر به‌فردی مانند رعایت دما، رطوبت و نور است که در صورت عدم رعایت صحیح شرایط نگهداری آن، پیامدهایی به دنبال خواهد داشت و با توجه به قیمت بالای دارو، هزینه‌های زیادی به بیماران و سیستم درمانی کشور تحمیل خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار