14. دى 1397 - 23:36   |   کد مطلب: 22183
ک روانشناس گفت: ارزش خودتان را بدانید، این ساده‌ترین و مستقیم‌ترین راهی است که می توانیم انرژی های منفی را از خودتان دور کنید.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناس بالینی  در خصوص افزایش اعتماد به نفس در فرد اظهار کرد: ارزش خود را دانستند یکی از موثرترین راه ها برای دور کردن انرژی های منفی دیگران است البته یکی از سخت‌ترین این روش ها هم هست.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی دیگران به ما می گویند که گونه که خودمان فکر می کنیم با ارزش نیستیم ممکن است خیلی راحت حرفشان را باور کنیم باید هوشیارانه به خاطر آورید که چقدر ارزشمند هستید.

اکبری با اشاره به روش های کمک به حل این مسئله گفت: خودتان را تحسین کنید  و هر زمان با نظر منفی در مورد خودتان رو به رو شدید با یک نظر مثبت آن مقابله کنید همچنین وقتی در آینه نگاه می کنید از خودتان تعریف کنید. قبل از این که هر روز صبح از خانه بیرون بروید خودتان را تحسین کنید.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های افزایش اعتماد به نفس 

وی افزود: ویژگی هایی که شما را به فردی خاص تبدیل می‌کند را یادآور شوید؛ دلایل افتخار کردن خودتان را به یاد آورید و اگر در گذشته کاری هر چند جزئی و کوچک کرده اید که باعث افتخارتان بوده است با خود مرور کنید.

اکبری عنوان کرد: کارهای خود را با نهایت توانایی تان و بهترین شکل انجام دهید و خواهید دید که حس افتخار درونی تان به خوبی پدیدار خواهد شد در چنین شرایطی برای دیگران سخت خواهد شد که شما را دست کم می‌گیرند و یا ارزش شما را پایین بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار