14. دى 1397 - 23:39   |   کد مطلب: 22184
یک متخصص طب سنتی درباره اصول درست نوشیدن آب برای بهره‌مندی از فواید آن به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و محقق طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اصول و فواید مصرف آب اظهار کرد: در طب مدرن و طب اسلامی قواعد زیادی برای مصرف آب ذکر و از فواید بسیار آن به کرات گفته‌ شده است؛ در زمینه  مصرف آب برای افراد سالم که  مشکل خاصی ندارند  توصیه می‌کنیم که در حد تشنگی آن را مصرف کنند؛ بر خلاف بعضی از تبلیغات‌های امروزی که مصرف زیاد آب را توصیه می‌کنند، افراط در مصرف آب هم ممکن است عوارض خاصی به همراه داشته باشد.

[با درست نوشیدن آب بیماری را از خود دور کنید]

وی تصریح کرد: برای افراد عادی اغلب توصیه می‌کنیم که آب را بجوشانند تا کمی سبک تر شود و سطح املاح مضر موجود در آن کاهش پیدا کند؛ فراموش نکنید که جوشاندن بیش از حد آب باعث افزایش سطح نیترات می‌شود که مشکلاتی به همراه دارد و به همین دلیل است که همه پزشکان گرم کردن و جوشاندن مجدد آب جوشیده شده را منع می‌کنند؛ جوشیدن آب باید به حدی باشد که به اصطلاح آب تنها یک قل بزند.

این متخصص آسیب شناسی ادامه داد: سعی کنید تا آب را خیلی سرد یا خیلی گرم مصرف نکنید چرا که هر یک از این ۲ مورد سبب ایجاد آسیب‌هایی می‌شود؛ برای بسیاری از افراد آب یخ به خصوص در فصل گرما بسیار گواراتر است اما بعد از مدتی به نوشیدن آب ولرم عادت خواهید کرد.

[با درست نوشیدن آب بیماری را از خود دور کنید]

بهترین دمای نوشیدن آب در بیماران دیابتی

اکبری درباره تاثیر حالت آب بر درمان بیماری‌ها گفت: پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که افراد بیمار به خصوص مبتلایان به بیماری‌های  رماتیسم، ام اس، دیابت و در مجموع بیماری‌های داخلی، آب گرم را جایگزین آب خنک یا ولرم کنند.

بیشتر بخوانید: آب گازدار چیست؟ / آیا آب گازدار سبب ایجاد سیری می‌شود؟

وی افزود: دمای آب گرمی که برای بیماران توصیه می‌کنیم بهتر است، کم‌تر از دمای جوش آب باشد به طوری که کمی زبان را بسوزاند.

وی درباره روایات اسلامی درباره آب ، تشریح کرد: در روایت اسلامی ما نقل می‌شود که بهتر است در طول روز ایستاده آب بنوشید اما برای شب حتما بنشینید و سپس آب بنوشید؛ تا به حال دلیل علمی این موضوع کشف نشده است.

[با درست نوشیدن آب بیماری را از خود دور کنید]

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار