16. دى 1397 - 18:38   |   کد مطلب: 22200
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: نزدیک به ۳۵ هزار نفر از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی و خصوصی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شبنم ها،

وهب مختاران پیش از ظهر امروز در شورای مهارت استان از تدوین سند مهارت خبر داد و اظهار داشت: برای اینکه بدانیم چه چیزی را باید به چه فردی آموزش دهیم تا آموزش‌ها اشتغال محور باشد به تدوین این سند نیاز است.

وی افزود: برای تدوین سند مهارت استان به کمک دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه کسب و کار نیاز است تا اجزا کار بررسی‌شده و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها در زمینه آموزش‌های مهارتی مشخص شود.

مختاران بیان کرد: این کار به جوانان و افراد جویای کار کمک می‌کند تا راحت‌تر به شغل موردنظر خود دست یابند و به فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی هم کمک می‌کند تا آموزش‌های اشتغال محور را شناخته و آموزش‌های موازی قطع شود.

بیشتر بخوانید

توزیع کارت ورود به جلسه هفتمین آزمون های سنجش مهارت از فردا

سالانه 400 هزار نفر ساعت دوره آموزش مهارتی در روستاهای کردستان برگزار می‌شود

توسعه آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در افزایش رفاه اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی دارد

وی مطرح کرد: این سند با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استانی و نیاز مناطق شهری و روستایی تدوین می‌شود و آموزش‌ها بر مبنای نیاز هر منطقه درنظرگرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه مهارتی ندارند، گفت: این موضوع موجب شده تا در یافتن شغل دچار مشکل شوند که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آن‌ها کمک می‌کند.

مختاران با اشاره به اقدامات این اداره افزود: آموزش‌های ما در قالب 600 رشته به علاقه‌مندان داده می‌شود و امسال 23 هزار و 289 نفر از آموزش‌های رایگان مراکز دولتی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان اعلام کرد: در 200 آموزشگاه خصوصی هم 11 هزار و 414 نفر از دوره‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

مختاران از تحقق 83 درصدی تعهدات این اداره در سال 97 خبر داد و گفت: پس از دادن مدرک به هر فرد، کد رهگیری به او تعلق گرفته و وضعیت اشتغال او پس از دوران دانش‌آموختگی بررسی می‌شود که تاکنون وضعیت 4 هزار و 215 موردبررسی قرارگرفته و مشخص شد که 2 هزار و 248 نفر از آن‌ها جویای کار واقعی بوده‌اند.

وی بیان کرد: هزار و 406 نفر معادل 62 درصد جامعه آماری بررسی‌شده هم صاحب شغل شده‌اند که شغل 72 درصد آن‌ها مرتبط با رشته فراگرفته بوده است.

مختاران اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان موفق به کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی شده و مسابقات ملی مهارت هم حضور خوبی داشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان هم با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌های عضو شورای مهارت در تدوین سند مهارت استان گفت: بیان پیشنهادها و نقاط ضعف موجب می‌شود تا نیازهای طرح بیان شود و اداره کل فنی و حرفه‌ای از نظر مدیران مرکز خود در تدوین سند مهارت استان استفاده کند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار