19. دى 1397 - 18:44   |   کد مطلب: 22217
یک فعال گردشگری غذا به تشریح پتانسیل غذای ایرانی در جذب گردشگران خارجی پرداخت و گفت: می‌توانیم با دعوت از افراد مشهور در تست غذا در دنیا هر چه بیشتر غذای ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حمید سپیدنام درخصوص پتانسیل غذاهای ایرانی که متاسفانه از منظر گردشگری به آن کمتر پرداخته شده است، اظهار داشت: متاسفانه غذای ایرانی با وجود تنوع و خوشمزگی بسیار جزو آخرین غذاهایی است که توریست‌های دنیا از آن نام می‌برند یعنی گردشگران خارجی در سفر به کشورهای دنیا به دنبال غذاهای چینی، آمریکایی هستند ولی به دنبال غذای ایرانی نیستند.

بیشتر بخوانید

مهمترین وعده غذا برای گردشگران خارجی/ وقتی غذا سفر می‌کند

نان و حلیم ری از خوراکی‌های معروف تهران/علت خوشمزگی میوه‌های «طهران قدیم»

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران در زمینه برندسازی غذا ضعیف عمل شده است، ادامه داد: به طور مثال و با توجه به اینکه بنده در انگلستان زندگی می‌کردم هر زمان نام غذای ایرانی می‌آمد افراد تصورشان غذای عراقی می‌آمد و این در حالی است که غذای ایرانی از بهترین غذاهای دنیا است ولی در معرفی آن به دنیا ضعیف عمل شده است.

سپیدنام معروف به "مستر تیستر" درخصوص راهکار برون رفت از این مسئله عنوان کرد: یکی از زمینه‌ها -کمک گرفتن از فضای مجازی است و می‌توان با دعوت از افراد مشهور در تست غذا در دنیا هر چه بیشتر غذای ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: بنده در حدود 5 سال است که پیشنهاد دادم تا افراد مشهور و جهانی در زمینه تست غذا را به ایران دعوت کنیم.

سپیدنام خاطرنشان کرد: بنابراین هر کدام از ما در ایران مسؤل هستیم تا در حوزه گردشگری غذا بتوانیم غذای کشورمان را به توریست‌ها معرفی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار