30. دى 1397 - 18:19   |   کد مطلب: 22267
فرماندار همدان گفت: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید تخریب و بازسازی دو مدرسه فرسوده شهرستان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حسین افشاری، پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در بین مردم به خوبی عمل کردند و مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی در جامعه نهادینه‌شده و مقدار مصرف کاهش‌یافته است.

وی افزود: شهرستان همدان در مقاوم‌سازی اقتصاد بیش از ظرفیت موجود پیش رفته و برای تحقق اقتصاد دانش بنیان هم که از اهداف اقتصاد مقاومتی است، اقدامات خوبی انجام‌شده است.

افشاری بیان کرد: انتقال پساب به نیروگاه شهید مفتح موجب حفظ منابع آب زیرزمینی شده و دیگر نیازی به استفاده از 25 حلقه چاه نیروگاه نیست.

بیشتر بخوانید

بودجه 98 باید مولفه های اقتصاد مقاومتی را داشته باشد

دولت هزینه سفرهای غیرضروری را صرف مدارس فرسوده کند

تاب‌آوری مدارس همدان در برابر زلزله چه قدر است؟

وی گفت: در سال 96 شرکت‌های دانش بنیان 1.5میلیون دلار صادرات و 156 میلیارد تومان فروش داخلی داشته‌اند و در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هم همدان، استان مطرح و پایلوت در کشور به شمار می‌رود.

افشاری با تأکید بر بازسازی مدارس فرسوده شهرستان همدان افزود: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید تخریب و بازسازی این مدارس را در اولویت قرار دهند.

مدیر شرکت گاز شهر همدان هم از گازرسانی به همه روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان خبر داد و گفت: تنها روستای زیر 10 خانوار باقی‌مانده است.

زهره وند با اشاره به افزایش مصرف گاز در روز گذشته و به دنبال کاهش دمای هوا افزود: 4.5 میلیون مترمکعب گاز در یک روز مصرف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و نیاز است هم مردم و هم مدرسه‌ها و مساجد که گاز بهای آنها رایگان است در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان هم گفت: 30 درصد مدارس شهرستان همدان نیاز به تخریب و بازسازی دارند به طوری که آسیب‌دیدگی سقف یک مدرسه در همدان پس زلزله، خانواده‌ها را نگران کرده است.

محمد باب‌الحوائجی افزود: باید برای ساخت این مدارس اقدام سریع انجام‌شده و ایمنی مدارس برای سال تحصیلی آینده مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار