2. بهمن 1397 - 8:25   |   کد مطلب: 22276
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران راهکارهای تغذیه‌ای جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی ارائه داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

حسین ایمانی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت فارس، در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای جهت مقابله با بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی اظهار داشت: مصرف میوه و سبزی‌های حاوی ویتامین C در این زمینه بسیار توصیه می‌شود و در پیشگیری و مقابله با این بیماری مؤثر است.

وی افزود: مرکبات مانند پرتقال، لیموشیرین و نارنگی و سبزی‌هایی مانند جعفری، فلفل دلمه‌ای و گوجه حاوی ویتامین C است که مصرف آنها هنگام سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:‌افرادی که گرفتار سرماخوردگی بد و یا آنفلوآنزا هستند باید از مصرف غذاهای چرب و سنگین خودداری کرده چرا که این مسئله گوارش آنها را به خطر می‌اندازد و احتمال بروز تهوع را در بیمار تشدید می‌کند.

ایمانی گفت: مصرف غذاهای سبک در چندین وعده که حاوی سبزی و گوشت فاقد چربی باشد هنگام سرماخوردگی مناسب است و باید از مصرف آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه و حتی آب‌های گازدار خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف شلغم به دلیل اینکه حاوی ویتامین C بوده و روی دارد بسیار هنگام سرماخوردگی توصیه می‌شود ولی لبو به دلیل دارا بودن نشاسته فراوان و  هضم سنگین در این زمان باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار