6. بهمن 1397 - 18:10   |   کد مطلب: 22300
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان:
ساختار سنتی روستاها حفظ می‌شود/ محدوده برخی روستاها افزایش یابد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه ساختار سنتی روستاهای هدف گردشگری حفظ می‌شود گفت: در برخی از روستاها باید به محدوده روستاه پهنه مسکونی و صنعتی افزوده شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

ظاهر پورمجاهد امروز  با بیان اینکه بازنگری در طرح هادی 30 روستا در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: همه روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی هستند که نقشه راه بسیار خوبی برای توسعه روستاها توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا هماهنگی لازم بین متولیان امور روستا صورت گیرد و تلاش‌ها در یک مسیر صحیح تجمیع شود افزود: نظرات اعضای شوراهای روستا، دهیاران و بخشداران برای بازنگری طرح هادی اخذ می‌شود تا در نهایت با رعایت اصول علمی و نظرات مشاور مراحل تصویب و تأیید آن را به سرعت پشت سر گذاشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان تصریح کرد: رعایت شاخصه‌های طرح هادی باعث ارتقای سطح روستاها و انجام صحیح برنامه‌ریزی‌ها می‌شود و در نهایت  از دوباره‌کاری جلوگیری و در منابع اعتباری صرفه‌جویی قابل قبولی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب طرح هادی مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها باعث تقویت و جذب اعتبارات بیشتر می‌شود.

پورمجاهد با بیان اینکه تغییر کاربری در روستاها به منظور حل مشکلات روستاییان باید با سرعت بیشتری انجام شود تصریح کرد: در برخی از روستاها برای الحاق محدوده‌های کاربری مسکونی و یا صنعتی نیاز به هماهنگی بین دستگاهی بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها طرح هادی اجرا شده اما به زمین خالی برای احداث مسکن نیاز است ادامه داد: این اقدام می‌تواند برای افرادی که به زادگاه خود بازگشتند و یا در شرف ازدواج هستند مفید باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه برخی از موارد ممکن است در زمان تصویب طرح هادی دیده نشده است خاطرنشان کرد: به همین منظور به بازنگری در طرح هادی نیاز است و هر 10 سال یکبار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال حفظ بافت روستاها به ویژه در روستاهای هدف گردشگری هستیم ادامه داد: در بازسازی و اصلاح ساختارها، نما، منظر و جداره را حفظ می‌کنیم تا به بافت سنتی آسیب وارد نشود.

پورمجاهد با تأکید بر اینکه تحقق مدیریت واحد روستا در گرو اجرا قوانین است خاطرنشان کرد: واگذاری اختیارات دستگاه‌ها به دهیاران به شرط تأمین و تخصیص اعتبارات ویژه روستاها به دهیاران می‌توان به موفقیت‌های بیشتری در مدیریت واحد روستاها رسید و خدمات ارزنده‌تری به مردم روستا ارائه داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار