8. بهمن 1397 - 20:53   |   کد مطلب: 22310
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: اکنون همه راه‌های استان همدان باز است و هیچ مشکلی در تردد خودرو‌ها نداریم.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

سرهنگ رضا عزیزی  اظهار داشت: تاکنون هیچ حادثه منجر به فوت یا جراحتی به ما اعلام نشده اما دو مورد مسدودی مسیر توسط خودور‌های سنگین بوده که به دلیل لغزندگی مسیر از محور راه‌ خارج شده بودند.

وی تصریح کرد: دو دستگاه تریلی یکی در محور همدان به تهران نزدیک پل 175 در حال حرکت به سمت همدان بوده که موجب مسدودی شده و دیگری هم یک دستگاه تریلی ولو در مسیر بهار به همدان نزدیک کارخانه آرد سینا ،محور را به دلیل واژگونی مسدود کرده بود.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه در این حوادث مجروحی نداشتیم و فقط خسارتی بوده است، ابراز کرد: پیش‌بینی‌ می‌کنیم بر اساس اعلام سازمان هوا‌شناسی با افزایش سرما در ارتفاعات به خصوص گردنه اسد‌آباد امشب شاهد بارش برف باشیم به این دلیل از همه رانندگان انتظار داریم که با سرعت مطمئنه حرکت کنند و وسایل ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ و سایر ملزومات سفر در فصل زمستان را همراه داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، به دلیل تغییرات شدید جوی در محور‌های ارتباطی استان همدان در فصل زمستان اغلب شاهد واژگونی یا در راه‌ماندگی خودرو‌هایی هستیم که زنجیر چرخ ندارند یا رانندگان روش صحیح استفاده از این وسایل را نمی‌دانند یا زنجیر چرخی تهیه کردند که مناسب آن خودرو نیست.

همچنین در این مواقع رانندگان با خودروی با نقص فنی وارد جاده می‌شوند و با خاموش شدن خودروی خود موجب انسداد راه و ترافیک می‌شوند آن هم در شرایطی که راهداری به ضرورت و به سرعت باید راه برای عبور خودرو‌های باز نگه دارند در این وضعیت بخش عمده‌ای از انرژی راهداران و نیرو‌های امدادی مستقر در راه‌ها  صرف بستن زنجیر چرخ یا هل دادن خودرو‌ها از دورن محور‌ها می‌شود که آن‌ها از کار و وظیفه اصلی خود در خدمت‌رسانی به مردم باز می‌مانند.

کمی دقت  و صبوری رانندگان قبل از آغاز سفر‌های جاده‌ای به کاهش این مشکلات در جاده‌ها و کاهش تصادف منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار