9. بهمن 1397 - 19:39   |   کد مطلب: 22316
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد همدان گفت:همدان در سال ۱۴۰۲ «پایتخت کتاب اسلامی» با شعار «همدان شهر همه‌دانایی است» می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

مجید فروتن پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:همدان جزو 10 استانی است که به صورت مستقل مجوز چاپ کتاب را صادر می‌کند و امسال 320 عنوان کتاب در استان همدان به چاپ رسیده است.

وی اعلام کرد: سال 1402 همدان به عنوان پایتخت کتاب اسلامی با شعار «همدان شهر همه‌دانایی است» می‌شود و رد این راستا برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مشخص شده و همدان پایتخت کتاب خواهد بود.

فروتن با اشاره به اینکه اگر ممکن باشد نمایشگاه کتاب تا پایان امسال و یا در غیر این صورت اوایل سال 97 در همدان برپا می‌شود، تأکید کرد: عدم برگزاری این نمایشگاه در همدان یک خلأ و آسیب است که این خلأ باید برطرف شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد همدان با تاکید بر اینکه مطبوعات و رسانه‌های استان باید به پایتخت کتاب شدن همدان کمک کنند بیان کرد: امسال 120  میلیون تومان کتاب در استان خریداری شده و 200 میلیون کتاب به کتابخانه و مراکز علمی اهدا شد.

فروتن اظهار داشت: تاریخ 115 ساله همدان از قاجار، پهلوی و دوران معاصر تدوین شده که به عنوان یک دستاورد است ضمن اینکه 180 عنوان نشریه تخصصی و عمومی در طول انقلاب در همدان چاپ شده و یکی از دستاوردهای انقلاب رقابت بازار مطبوعات بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار