10. بهمن 1397 - 14:26   |   کد مطلب: 22320
مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: میانگین بارندگی های همدان در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

محمد حسن باقری شکیب  اظهار داشت: خوشبختانه میانگین بارش‌های پاییزی و زمستانی در استان همدان رضایت بخش بوده و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون میانگین بارندگی در شهرستان همدان 245 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 340 درصد افزایش یافته و در مقایسه با آمار بلندمدت نیز 85 درصد رشد داشته است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه بیشترین بارندگی در استان همدان مربوط به شهرستان رزن بوده است، ابراز کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین بارندگی در رزن 361 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 330 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 115 درصد رشد داشته است.

 

باقری‌شکیب با بیان اینکه کمترین میزان بارندگی در استان مربوط به قهاوند بوده است، اظهار داشت: میانگین بارش در این شهرستان 181 میلی‌متر ثبت شده است اما با این حال نسبت به مدت مشابه پارسال 265 درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به پیش‌بینی وضعیت هوای استان در 24 ساعت آینده اشاره کرد و افزود: در این مدت آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه تا روز جمعه احتمال بارندگی در استان وجود ندارد، ابراز کرد: در روز جمعه با عبور سامانه ضعیف بارشی از استان، در برخی ساعات شاهد بارش پراکنده برف خواهیم بود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه تا روز جمعه تغییرات دمایی محسوسی نخواهیم داشت، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته کبودرآهنگ با حداقل دمای منفی 5 درجه و نهاوند با حداکثر دمای 9 درجه به عنوان سردترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده است.

وی افزود: دمای شهرستان همدان نیز بین منفی 4 تا مثبت 6 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار