11. بهمن 1397 - 14:50   |   کد مطلب: 22326
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان گفت: طبق برنامه ابتدا کودکان متولد سال ۹۵ به بعد واکسن فلج اطفال تزریق می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

علی عطایی، معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان به کمبود واکسن فلج اطفال  اشاره کرد و افزود: کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران از سال ۹۵ با مشکل تامین واکسن مواجه شدند.
وی خاطرنشان کرد: این مشکل هم اینک رفع شده است و طبق برنامه ابتدا کودکان متولد سال ۹۵ به بعد واکسن فلج اطفال تزریق می‌شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: در مرحله اول کودکان متولد شده از مرداد ۹۵ تاکنون در ۹ استان کشور این واکسن تزریقی را دریافت کرده و دیگر استان‌ها در مراحل بعدی دریافت می‌کنند.
عطایی ادامه داد: ابتدا استان‌هایی که اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی در آن تردد بالایی دارند برای تزریق این واکسن انتخاب شده اند.
وی ادامه داد: کشور‌های شرقی با بیماری فلج اطفال درگیر هستند بنابراین به واسطه تردد اتباع این کشور‌ها در ایران، این استان‌ها در اولویت قرار گرفتند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه خانواده‌ها هیچگونه نگرانی در زمینه فلج اطفال نداشته باشند اظهار داشت: با توجه به پیشرفت حوزه بهداشت و درمان تاکنون موردی مبنی بر فلج اطفال در کشور و استان همدان مشاهده نشده است.
عطایی ادامه داد: بنابراین تاخیر در تزریق فلج اطفال هیچگونه مشکلی برای کودکان ایجاد نمی‌کند چرا که تزریق این واکسن بیشتر جنبه احتیاطی دارد.
وی در پایان ادامه داد: با این وجود پس از اتمام تزریق واکسن در ۹ استان پیش بینی شده در مراحل بعدی طبق مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیگر استان‌ها این اقدام صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار