12. بهمن 1397 - 14:59   |   کد مطلب: 22329
رئیس سازمان مدیریت پسماند و خدمات موتوری شهرداری همدان گفت:وقتی برف در زمان ترافیک و اوج تردد مردم در خیابان‌ها می‌بارد، کار برف‌روبی نیز امکان‌پذیر نیست چراکه ماشین‌آلات ما زمانی می‌توانند خیابان‌ها را تمیز کنند که مردم به خانه‌هایشان رفته باشند.

به گزارش شبنم ها، به نق از تسنیم

حسین سیبی، بابیان اینکه در روزهای برفی متأسفانه عمل برف‌روبی توسط کارکنان شهرداری همدان به ویژه سازمان مدیریت پسماند و خدمات موتوری شهرداری مورد غفلت واقع می‌شود اظهار داشت: 80 درصد برف‌روبی معابر سطح شهر توسط ماشین‌آلات این سازمان انجام می‌شود.

 

 وی با تأکید بر اینکه  عمل برف‌روبی یک کار کاملاً حرفه‌ای است که زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد بیان کرد: بهترین زمان برف آمدن برای ما برف شب‌هنگام است به‌گونه‌ای که تا اذان صبح متوقف شود و ما بتوانیم تا ساعت 7 صبح که مردم برای انجام کارهای روزانه خود به خیابان‌ها می‌آیند معابر را تمیز کرده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند و خدمات موتوری شهرداری همدان گفت:  وقتی برف در زمان ترافیک و اوج تردد مردم در معابر و خیابان‌ها می‌بارد، کار برف‌روبی  نیز امکان‌پذیر نیست چراکه ماشین‌آلات ما زمانی می‌توانند خیابان‌ها را تمیز کنند که مردم به خانه‌هایشان رفته باشند و دیگر ماشینی در خیابان‌ها تردد نکند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در روزهای برفی یک اصل مهم و انکارناپذیر برای خدمت‌رسانی به‌موقع و سریع توسط این نهاد است، ابراز کرد: ما انتظار داریم وقتی مردم می‌بینند شرایط خیابان‌ها و معابر هنگام بارش برف نامساعد است از رفت‌وآمدهای غیرضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند.

سیبی با اشاره به ماجرای بارش برف در شب یلدا و حضور گسترده مردم در خیابان‌ها که سبب عدم خدمت‌رسانی مناسب و به‌موقع به مردم شهر شد، تصریح کرد: ما آن شب ماشین آلات خود را به سطح شهر آوردیم اما به حضور حضور گسترده مردم و ماشین ها نتوانستیم کار برف روبی را انجام دهیم، همان زمان نیز برخی افراد اظهارنظرهایی کردند که پشتوانه کارشناسی درستی نداشت چراکه آنها از نحوه انجام این کار حرفه‌ای بی‌اطلاع بودند.

وی بابیان اینکه فرهنگ، ما فرهنگ امدادرسانی و کمک نیست به ویژه وقتی پای شهرداری وسط باش، افزود: درگذشته وقتی برفی می‌آمد مردم حداقل جلوی در خانه خودشان را پاک می‌کردند اما امروز دیگر از آن فرهنگ امدادرسانی خبری نیست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند و خدمات موتوری شهرداری با تأکید بر اینکه مردم شهر باید آستانه تحملشان در برابر حوادث طبیعی را بالا ببرند، ابراز کرد: در حال حاضر 80 دستگاه از ماشین‌آلات سازمان  و تمام نیروهای ما در روزهای برفی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا هنگام بارش برف بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

 سیبی با اعلام اینکه اگرچه این تعداد دستگاه در حال حاضر جوابگوی نیاز شهر است اما افزایش امکانات سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم می‌شود، گفت: امسال نزدیک به 20 هزار تن ماسه و نمک تهیه‌شده که بخشی از آن در بارش‌هایی که اتفاق افتاد مصرف‌شده است.

وی بابیان اینکه هنگام برف‌روبی حمل زباله از دیگر خدماتی است که ما به شهروندان همدانی ارائه می‌دهیم که البته نیازمند مشارکت مردم است، افزود: ما قائل به این هستیم که هنگام بارش برف شهرداری موظف است راه مردم را باز کند اما انجام چنین کار زمان بری نیازمند رعایت قوانین تردد هنگام بارش برف توسط مردم است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند و خدمات موتوری شهرداری با تأکید بر اینکه مردم سهامداران اصلی شهرداری  و ولی‌نعمتان ما هستند عنوان کرد: وقتی ماشینی کنار خیابان پارک شده باشد وسایل برف‌روبی ما نمی‌توانند خیابان را تمیز کنند چراکه ممکن است وسایل نقلیه مردم آسیب ببیند.

وی اظهار داشت:  ما وقتی می‌توانیم به وظایف خود به درستی عمل کنیم که مردم نیز شرایط ما را درک کرده و ما را در انجام بهتر کارها یاری دهند و بدانند که برف‌روبی کاری حرفه‌ای و زمان‌بر است که نمی‌توان آن را در هر ساعت از شبانه‌روز انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار