12. اسفند 1397 - 12:15   |   کد مطلب: 22484
معاوت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برپایی بازارچه سوغات و صنایع دستی در شهرستان‌های استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان

خاکسار معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان  با بیان اینکه ۱۲ بازاراچه نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف استان در حال راه اندازی است، گفت: هدف از برپایی این بازارچه‌ها معرفی سوغات، صنایع دستی و  حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.
 
وی ادامه داد: این بازارچه‌ها در میدان باباطاهر، پیاده راه اکباتان، مجاورت عین القضات همدانی در شهر همدان  و در شهرستان‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان، لالجین، بهار، ، رزن، فامنین و اسدآباد و در مجاورت غار علیصدر در ایام نوروز دایرخواهد شد.
 
معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی رایج استان همدان مانند سفال، گلیم، نازک‌کاری چوب و چرم ارایه می‌شود، افزود: در نظر است زمینه تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود تا گردشگران هرچه بیشتر با صنایع دستی و سابقه تاریخی این آثار در استان آشنا شوند.
 
خاکسار درباره مکان این بازارچه‌ها عنوان کرد: این بازارچه‌ها در جوار آثار و ابنیه تاریخی جانمایی شده تا گردشگران به سهولت به این آن‌ها دسترسی داشته باشند.
 
وی در ادامه از برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در ایام نوروز و در بلوار ارم شهر همدان خبرداد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار