14. اسفند 1397 - 17:25   |   کد مطلب: 22497
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه، سیاست شهرداری در طرح ساماندهی دست‌فروشان با در نظر گرفتن منافع شهروندان و بساط‌گستران، خواهد بود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 علی فتحی صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری شورا، با موضوع بررسی طرح استقبال از بهار، اظهار داشت: اجرای طرح استقبال از بهار در سطح شهر، همراه با فضاسازی مناسب در حوزه‌های فضای سبز، منظرآرایی و ترافیکی شهر باشد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در آماد‌ه‌سازی شهر به منظور استفاده شهروندان و مسافران نوروزی، گفت: انتظار می‌رود با انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این راستا نقشی در نشاط و شادابی شهر، داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: در اجرای پروژه‌های شهری توجه به حمل و نقل و ترافیک و تأمین امنیت جانی مردم از مهمترین مقوله‌هاست؛ در معابر نیازمند به نصب پل عابر پیاده برای عبور و مرور مردم، با توجه به زمان محدود باقی مانده تا ایام نوروز، در اسرع وقت اقدامات لازم، انجام گیرد.

وی با اشاره به آمار تصادفات جرحی و فوتی در سطح شهر، بیان کرد: یکی از اصول کنترل ترافیکی در سطح بین‌المللی حرکت به سمت انسان‌محوری است که در این راستا اجرای پروژه‌های شهر در حوزه ترافیکی باید در اولویت قرار گیرد.

فتحی در خصوص زیباسازی سطح شهر نیز عنوان کرد: زیباسازی شهر یکی از مباحث مهم مدیریت شهری در حیطه سیما و منظر شهری است که در این مقوله نیز شهرداری همدان باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش ترافیک در سطح شهر، خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر در حیطه نظارت و بازرسی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر توسط اتوبوسرانی و تاکسیرانی، طی ایام پیش رو نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن بلوار فاطمیه برای عبور عابران پیاده، اظهار داشت: قرار بر نصب پل عابر پیاده در این معبر بود که تاکنون اقدامی انجام نگرفته و شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

فتحی با تأکید بر ساماندهی و نظارت بر فعالیت دست‌فروشان با توجه به در پیش بودن سال نو، گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه، سیاست شهرداری در طرح ساماندهی با در نظر گرفتن منافع شهروندان و دست‌فروشان، خواهد بود.

پاکسازی و ساماندهی دستفروشان مناطق مرکزی تهران

دستفروشان کرمانشاه برای تسهیل عبور و مرور مردم ساماندهی می‌شوند

بیشتر بخوانید

مراحل پایانی تأیید طرح ساماندهی مشاغل سیار/ فعالیت دستفروشان «شبانه» می‌شود

کامران گردان رئیس شورای شهر همدان نیز با تاکید بر ساماندهی کامل بساط گستران و دست‌فروشان، ابراز کرد: انتقال و جابجایی این دست‌فروشان به پیاده راه اکباتان مورد تأکید بود که باید انجام می‌شد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان نیز، اظهار داشت: دست‌فروشان و بساط‌گستران همدانی برای ساماندهی شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

حسین مردانی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان و استقبال از بهار، کارت‌هایی با کد تعریف شده، صادر و محلی ثابت برای استقرار هر کدام از دست‌فروشان مشخص می‌شود.

وی افزود: ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌‌گسترانی که ثبت‌نام کرده‌اند با کاورهای یک شکل، به همراه چاپ نامواره شهرداری با عنوان «طرح ساماندهی بساط گستران»، انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان بیان کرد: اجرای این طرح در ایام پایانی سال و از دهم اسفندماه با راه‌اندازی روزبازار پیاده‌راه اکباتان از ساعت 8 تا 20 و شب‌بازار پیاده‌راه بوعلی از ساعت 20، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با شناسنامه‌دار شدن دست فروشان ضمن شناسایی آنها، شهروندان با اعتماد بیشتری از دست‌فروشان خرید می‌کنند، یادآور شد: با این اقدام شهروندان اطمینان دارند این افراد در سامانه شهرداری، شناسنامه دارند و با کد مشخص و نظارت، مشغول فعالیت هستند.

مردانی افزود: در این طرح منافع مغازه‌داران و واحدهای صنفی نیز در نظر گرفته شده و با تمرکز دست‌فروشان در مکان‌های مناسب، ثابت و در ساعت‌های مشخص، رونق بازار نیز به صورت هدفمند محقق می‌شود.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان با تأکید بر حفظ حقوق شهروندی و اشاره به ازدحام جمعیت در معابر شهری در ایام پایانی سال، اظهار داشت: اجرای این طرح، آزادسازی معابر عمومی و سهولت تردد شهروندان را محقق کرده و حذف زواید بصری، نظارت بیشتر و به دنبال آن ایجاد آرامش، نشاط و امنیت در جامعه را در پی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار