23. اسفند 1397 - 19:27   |   کد مطلب: 22535
سرپرست دبیرخانه نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: ۳۰ هزار جوان همدانی در ۵۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حمیدرضا ناهیدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری "مدهامتان" با گرامیداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: این مراکز اوایل دهه هفتاد به منظور مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی دشمن در کشور شکل گرفت.

بیشتر بخوانید

1200 کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان میزبان برنامه‌های ‌دهه فجر می‌شوند

‌برنامه‌های دهه فجر در 590 کانون فرهنگی هنری مساجد همدان برگزار می‌شود

516 کانون فرهنگی هنری مساجد در اردبیل فعال شد

وی افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد امروز پس از گذشت 26 سال از تأسیس‌شان تبدیل به یک درخت تنومند شده و با همت و تلاش جوانان کانونی در 24 هزار مسجد توانسته‌اند یک شبکه گسترده فرهنگی را در کشور تشکیل دهند.

سرپرست دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهادهای مردمی هستند که توسط خود مردم نیز اداره می شوند، گفت: امروز 590 کانون در استان همدان فعال بوده و توانسته‌اند 30 هزار نفر را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهند.

 وی با بیان اینکه برگزاری سرود 40 هزار نفری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت همزمان در سراسر کشور از جمله اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: این برنامه به صورت سراسری دوازدهم بهمن ماه در مصلی‌های کشور برگزار شد.

ناهیدی‌ با اشاره به اینکه در این برنامه 25 کانون فرهنگی هنری همدان به همراه اعضایشان ما را یاری کردند عنوان کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نیز در پنج بخش شهرستانی و استانی برگزار شد که با مشارکت هزار و 200 نفر همراه بود.

 وی با گرامیداشت 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا نیز تصریح‌کرد: همه توفیقاتی که ما امروز به آن نائل می‌شویم قطعا نتیجه جانفشانی شهدایی است که در راه خدا و برای حفظ نظام اسلامی از مهمترین سرمایه خود گذشتند، شهدایی که مهمترین ویژگی آنها مسجد بودنشان است.

سرپرست دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد همدان با تحلیل بیانیه دوم انقلاب اسلامی که چندی پیش توسط مقام معظم رهبری صادر شد، گفت: این بیانیه توانسته است به شبهات بسیاری در عرصه انقلاب اسلامی پاسخ دهد، ظرفیتی که فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با مطالعه آن پاسخگوی سوالات جوانان باشند.

وی با تاکید بر اینکه هدف بیانیه کمک به تمدن سازی و تشکیل جامعه اسلامی است، عنوان کرد: ما با فعالیت‌های مسجدی قطعا می‌توانیم گامی بزرگ در جامعه برای تحقق این بیانیه برداریم.

ناهیدی با تشریح نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: این مراکز توانسته‌اند به شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی در جامعه کمک کنند امر مهمی که بر آنیم تا در سال 98 نیز با قدرت ادامه دهیم.

 انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار