27. اسفند 1397 - 22:44   |   کد مطلب: 22556
رییس اتحادیه نانوایان همدان گفت: در ایام نوروز ۱۷۰ واحد نانوایی کشیک در استان فعال است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

ابوذر گل محمدی، رئیس اتحادیه نانوایان همدان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هر ساله در نوروز شیفت نانوایان، مرخصی‌ها و کشیک‌ها مشخص می‌شود گفت: نانوایان که به عنوان کشیک مشخص نشدند طبق روال معمول خود فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه لیست نانوایی‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، افزود: عمده نانوایان از ساعت ۶ صبح تا غروب فعال هستند و از آن‌ها خواستیم تا ساعت ۲۲ نان پخت کنند.

رییس اتحادیه نانوایان همدان  ادامه داد: نانوایی‌های مناطق بالای شهر نیز تا ساعت ۲۲ نان پخت می‌کنند، اما واحد‌های صنفی نانوایی مستقر در کوچه‌های فرعی لزومی به این امر ندارند.

گل محمدی با بیان اینکه یک سوم نانوایی‌های شهر در ایام نوروز کشیک هستند افزود: از ۱۷۰ واحد نانوایی کشیک ۳۵ واحد تا ساعت ۲۲ و بقیه تا ساعت ۲۰ فعال هستند.

وی بیان داشت: نانوایی‌هایی به عنوان کشیک در نظر گرفته شده که در نزدیکی مراکز اقامتی به ویژه مدارس قرار دارند.

رییس اتحادیه نانوایان همدان با بیان اینکه هر ساله اکیپ‌های مشترک بازرسی از ساعت ۶ صبح روز اول فروردین تا ۱۴ فروردین ماه فعال هستند گفت: نانوایی‌ها در یک یا دو روز اول مرخصی می‌گیرند چراکه باید حقوق کارگر بدهند و اگر کار نکنند درآمدی هم نخواهند داشت.

گل محمدی با بیان اینکه آرد لازم برای نانوایی‌ها تأمین شده است، افزود: به نانوایی‌هایی که در ایام نوروز کشیک هستند، آرد تشویقی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیسه آرد با توجه به نوع آن بین ۳۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، یادآور شد: هر کیسه ۴۰ کیلویی است و به نوع نان آن متفاوت است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار