22. فروردين 1398 - 10:09   |   کد مطلب: 22645
سید میثم موسویان اظهار داشت: دونالد ترامپ هر روز باید نگران بر ملا شدن دروغ و لا پوشانی رابطه اش با روسیه باشد و هر روز باید پاسخگوی اتهاماتی در زمینه فساد جنسی اش باشد .فساد در ان کشور به حدی فراگیر شده است که انها نقطه پاکی را پیدا می کنند و به ان اتهام می زنند

به گزارش شبنم همدان 

دونالد ترامپ در حماقت جدید خود سپاه پاسدران ایران و از جمله نیروی قدس  را در لیست سازمان های تروریستی FTo)) قرار داده است .

کاخ سفید از این اقدام به عنوان گامی بی سابقه یاد کرده و در بخشی از بیانیه آمده است "این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را به عنوان سازمان تروریستی خارجی مطرح می کند .این امر موید این حقیقت است که اقدامات ایران با اقدامات سایر دولت ها اساسا متفاوت است ."کاخ سفید با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم تصریح کرده است :"ما به افزایش فشار علیه دولت ایران و بالا بردن  هزینه های حمایت از فعالیت های تروریستی توسط این کشور ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور از رفتارهای غیر قانونی و مخرب خود دست بردارد ."

 

با توجه به اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور وقت امریکا و کاخ سفید در خصوص تروریست نامیدن سپاه پاسداران گفتگویی با مجید سرکانی دکترای جامعه شناسی انجام دادیم .

 

واژه ترور و تروریست به چه معنا است ؟

 

سرکانی: واژه ترور با معانی متفاوتی در جوامع گوناگون مطرح شده است ,ترور در اصل یک  واژه فرانسوی است واژه  ترور در انقلابات فرانسه پدیدار شد. ترور به معنای نابود کردن یک فرد فاسد است در جریان انقلاب فرانسه افراد فاسدی  که می خواستند به انقلاب فرانسه لطمه بزنند و در مقابل ان بایستند  اعدام می شدند. اما امروزه ترور قاتل سیاسی معنا می شود و کشتن و نابود کردن یک فرد سیاسی را با اسلحه ترور می نامند .در لغت نامه دهخدا ترور به معنای نابود کردن یک فرد سیاسی با اسلحه بیان شده است .تروریست برخلاف واژه ترور یک عمل دهشتناک و بسیار رعب آور است .در ترور قاتل سیاسی انسان را نابود می کند اما تروریست حکومت و یک تفکر و جامعه را نابود می کند. برای بیان کردن معنای تروریست نفس اقدام را کنار می گذارند و معنای اقدام را لحاظ می کنند .ترور یک حادثه و یک قتل سیاسی است اما تروریست یک فرایند و روش زندگی است که با اقدامات خشونت آمیز  موجب نابودی یک حکومت می شود.

 

دکترای جامعه شناسی اشاره داشت : تروریست انواع متفاوتی دارد از جمله تروریست دولتی که در ان یک دولت علیه دولت دیگر اقدام نظامی  می کند .در تروریست غیر دولتی به افراد و احزاب از طریق دادن کمک های مالی و تجهیزات و اسلحه تروریست را حمایت می کنند .تروریست یک حرکت خشونت آمیز است در رنکینگ جهانی کشورهایی که همواره در معرض حملات تروریستی قرار دارند   ایران پس از بریتانیا و پیش از یونان قرار گرفته است .

 

وظیفه سپاه چیست؟ ایا این وظایف در تعریف تروریستی می گنجد؟

 

دکترای جامعه شناسی ابراز داشت : وظیفه سپاه در اصل 150 و 151 قانون اساسی به روشنی بیان شده است .سپاه پاسداران در 2 اردیبهشت سال 1358 تشکیل شد. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره )تعریف دقیقی از سپاه بیان فرموده اند "سپاه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای ان را به عهده دارد. "

وی ادامه داد :اصل 151 قانون اساسی با آیه ای از سوره انفال آغاز می شود دولت موظف است همه افراد کشور را جهت آمادگی نظامی بسیج کند تا همه افراد بتوانند از کشور خود دفاع کنند اما اجازه حمل اسلحه را ندارند .طبق قوانین اساسی امنیت کشور بر عهده نیروی انتظامی و ارتش و سپاه قرار دارد .سپاه در عرصه نظامی 8 سال فعالیت داشت, پس از جنگ وارد عرصه فرهنگی شد و در بخش سازندگی و فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری نیز حضور فعال داشت .همچنان شاهد حضور گسترده سپاه در زمان زلزله ,سیل ,بلایای طبیعی و حتی کمک به کشورهای دیگر هستیم .

 

سید میثم موسویان کارشناس ارشد روانشناسی و نویسنده کتاب هایی چون تفنگمو زمین نزار و رمان میوه های رسیده و شهید خودم اظهار داشت : با توجه به اینکه رییس جمهور آمریکا با توجه به اتهاماتی که هر روز با ان مواجه می شود و اکثر آنها ثابت می شود باز هم بر سر قدرت باقی مانده است, این مطلب نشان دهنده  این است که فساد در ان کشور تا چه حد فراگیر شده است . دونالد ترامپ هر روز باید  نگران بر ملا شدن دروغ و لا پوشانی  رابطه اش با روسیه باشد  و هر روز باید پاسخگوی اتهاماتی در زمینه فساد جنسی اش باشد .فساد در ان کشور به حدی فراگیر شده است که انها نقطه  پاکی را پیدا می کنند و به ان اتهام می زنند و این عمل انها مصداق همان ایه ای است که می فرماید "شیطان در برابر چشمان انها خوب را بد و بد را خوب جلوه می دهد ."این رویه  دولت آمریکا در همه ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته اما حالا چهره اشکارتری به خود گرفته است .

 

سید میثم موسویان اشاره داشت :مسئولیت ما در  حفظ آنچه ارائه داده ایم و شعارش را می دهیم سنگین تر می شود وجود دونالد ترامپ می تواند یک نعمت بزرگ برای بقا و به خود آمدن جمهوری اسلامی ایران باشد .بقا و به خود آمدن محقق نمی شود مگر اینکه مردم در معنای خیر و شر تامل کنند و موضع روشنی بگیرند .شر تمام قد در مقابل ما ایستاده است پس بر ماست برای ایستادگی در مقابل شر با تمام قوا بایستیم .

دیدگاه شما

آخرین اخبار