11. ارديبهشت 1398 - 13:08   |   کد مطلب: 22743
نظر یک روانشناس در خصوص جذب کودکان به مهد کودک گفتگو قبل از انجام عمل است. صحبتهای روزانه میتواند کودک را از نظر روحی برای این کار آماده کند.

به گزارش شبنم ها، سهیلا آقاجانی روانشناس کودک و خانواده در خصوص واکنش کودکان به مهد کودک گفت: برخی کودکان دچار اضطراب جدایی هستند و نسبت به جدا شدن از مادر به شدت واکنش منفی دارند. این کودکان در برخورد با مهد کودک حس فرار و ترس را در خود می یابند.

 این روتنشناس در خصوص  ترغیب کودک وابسته به مهد کودک گفت:برای جلوگیری از استرس و ترس کودکان مادر باید  شروع مثبت و بدون استرس را برای کودکش فراهم کند.

آقاجانی با مادران توصیه کرد اگر فرزندشان در سنی است که بتواند گفتار را درک کند باید قبل از اقدام به فرستادن کودک به مهد روزها در مورد این کار با او صحبت کنند و فضای مهد را برایش تصویر سازی کنند.  صحبتهای روزانه مادر و فرزند فرصت مناسبی برای آماده سازی ذهن کودک است.

این روانشناس گفت مادر باید در روز اول مهد آرامش داشته باشد و در خوردن صبحانه و آماده شدن به فرزندش استرس وارد نکند.

آقاجانی تاکید کرد: اگر کودکتان به شیء خاص علاقه دارد به او اجازه دهید تا در روز‌های اول آن را به همراه خود ببرد همچنین بهتر است در روز‌های اول در مهدکودک فرزندتان حضور داشته باشید تا اعتماد کودک به مربی و سایر کودکان جلب شود.

وی در نهایت خاطر نشان کرد: کودکتان می تواند در عین حال که از حمایت شما اطمینان پیدا می کند، روابط دلبستگی جدیدی را با مربیان مهد و سایر کودکان برقرار کند و خود را به تدریج برای روز‌هایی آماده کند که در مهدکودک حضور ندارید.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار