13. ارديبهشت 1398 - 14:42   |   کد مطلب: 22755
وزیر آموزش و پرورش گفت: تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد سند ۲۰۳۰ به این دلیل است که تیشه بر ریشه هویت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی زده و استعمار قصد دا

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم سید محمّد بطحایی، پیش از ظهر امروز در یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان اظهار داشت: مهم‌ترین کارکرد آموزش و پرورش در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، هویت‌یابی و هویت بخشی به دانش آموزان است.

وی افزود: منظور از هویت ویژگی‌های رفتاری است که شاکله شخصیتی فرد را ساخته و مسیر زندگی او را رقم می‌زند و ایمان و اعتقاد و ارزش‌های مهم برای هر فرد بر بستر هویت او شکل می‌گیرد.

بطحایی بیان کرد: نشانه تفاوت افراد جوامع مختلف هویت آن‌هاست و اگر هویت آن‌ها یکی شود با یکدیگر تفاوت دارند به همین دلیل دنیای استکبار رویکرد خود را تغییر هویت قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز زورگویان به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ نظامی و اقتصادی، تأثیر پایداری برای استعمار و استثمار یک جامعه ندارد و تنها راه سلطه پایدار، تغییر هویت افراد آن یک ملت است.

بطحایی افزود: برای یکسان شدن یک فرد ایرانی با آمریکایی، مسلمان با غیرمسلمان و خداپرست با ماتریالیست باید هویت آن‌ها یکی شود و این تغییر هویت، شاه‌بیت و شاه‌کلید استعمار در عصر جدید است.

بیشتر بخوانید

امام خامنه‌ای: می‌خواهند با "2030" برای آمریکا سرباز درست کنند/در مقابل آرایش جنگی، ملت هم باید آرایش مناسب بگیرد

یادواره 212 معلم شهید همدان برگزار شد

روایت سردار شادمانی از 2 معلم شهید همدانی؛ بهمنی و حاجی‌بابایی اسطوره ساده‌زیستی و اخلاص بودند

محمد طالبیان؛ معلم شهیدی که هم سلولی مقام معظم رهبری بود

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان بیان کرد: ایشان به تلاشگران تعلیم و تربیت تأکید کردند که جنگ بزرگ امروز برای تغییر هویت جوان ایرانی را جدی بگیرند.

بطحایی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف در این عرصه مطرح کرد: تلاش فرهنگیان مختص امروز و فردا نیست و ناظر بر بقا و دوام آینده نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های دینی و الهی کشور است.

وی تأکید کرد: تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد سند 2030 به این دلیل است که تیشه بر ریشه هویت فرهنگ ایرانی-اسلامی زده و استعمار قصد دارد ابتدا ظرف هویتی ما را خالی کرده و سپس هویت موردنظر خود را جایگزین آن کند.

وی با بیان اینکه در برابر این خطر همگی باید مسئولانه برخورد کرده و برای تحقق سند تحول بنیادین تلاش کنیم زیرا نقشه راهی است که ما را به افق‌های موردنظر در حوزه تعلیم و تربیت می‌رساند، گفت: شهدا ما برای پاسداری از هویت ایرانی-اسلامی جان خود را ایثار کردند و بزرگداشت آن‌ها بزرگداشت هویت ملت ایران است و زنده نگه‌داشتن نام ماندگار شهدا کار مهمی است.

بطحایی خاطرنشان کرد: نهایت ساده‌انگاری است اگر تصور کنیم که در جهان ناجوانمرد امروز، ماندگاری نظام جمهوری اسلامی حاصل تلاش مدیران بوده؛ بلکه این دعای شهدا بوده که انقلاب را حفظ کرده و از آن‌ها می‌خواهیم تا برای سرافراز بیرون آمدن از جنگ همه‌جانبه امروز، دعاگوی ما باشند.

به گزارش تسنیم، یادواره شهدای فرهنگی استان همدان به یاد 212 شهید فرهنگی و با حضور خانواده شهدا و معلمان در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار