23. ارديبهشت 1398 - 8:43   |   کد مطلب: 22812
برخی مواد خوراکی دارای ترکیب‌های منحصربه فردی هستند که می‌توانند از انسان در برابر ابتلا به برخی بیماری‌های بسیار خطرناک محافظت کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

کارشناسان در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند دارا بودن رژیم خوراکی سرشار از میوه، سبزیجات و نیز مصرف قهوه روزانه می‌تواند سبب محافظت از بانوان در برابر ابتلا به سرطان سینه شود، زیرا ترکیب‌های آنتی اکسیدان فوق العاده قوی در این مواد خوراکی وجود دارد.
 
در این پژوهش دانشمندان دو تیم دانشگاهی از کشور اسپانیا با مطالعه بر روی ۱۱۰۲۸ زن داوطلب به وجود ارتباط بین اسید فنولیک و سرطان سینه دست یافته‌اند. مصرف مواد خوراکی حاوی سید فنولیک سبب محافظت از زنان در برابر ابتلا به سرطان سینه به ویژه در دوران یائسگیمی‌شود.
 
اسید کلروژنیک نوع خاصی از اسید فنولیک در قهوه، انواع میوه و سبزیجات وجود دارد. کارشناسان این یافته‌ها را با پژوهش بر روی بانوان در طی یک آزمایش ۱۲ ساله به دست آورده‌اند.
 
کارشناسان بنا بر نتیجه‌های به دست آمده به بانوان توصیه می‌کنند در رژیم خوراکی روزانه خود مصرف میوه و سبزیجات تازه به همراه قهوه با میزان بسیار کم شکر را قرار دهند.
 
محققان به بانوان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت روزانه حداقل ۵ عدد انواع میوه و سبزیجات مصرف کنند، مصرف میوه‌ها به صورت تازه یا به صورت خشک شده می‌تواند باشد.
 
در کنار دارا بودن رژیم خوراکی سالم، انجام ورزش، داشتن تناسب اندام مناسب، خودداری از استرس و نگرانی، پرهیز از مصرف مواد خوراکی پرچرب، شور و شیرین، خودداری از استعمال مواد دخانی، خودداری از قرارگرفتن درمناطق دارای آلودگی هوای شدید، معاینه منظم بدن و مراجعه به پزشک برای انجام چک آپ‌های دوره‌ای می‌تواند تا درصد بالایی سبب جلوگیری از ابتلای بانوان به این بیماری خطرناک شود.
 
به گفته محققان ابتلا به سرطان سینه در بانوان به دلایل مختلفی روی می‌دهد، که بخش زیادی از آن ریشه ژنتیکی و بخش دیگر به سبک و شیوه زندگی بانوان وابسته است.
 
ابتلا به سرطان سینه در بانوانی که فرزند آوری داشته‌اند و به نوزدان خود شیر می‌دهند کمتر از دیگر بانوان روی می‌دهد.

شیوه‌های مختلف درمان سرطان سینه

امروزه راهکار‌های فراوانی برای درمان بیماری سرطان سینه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان شیمی درمانی، برق درمانی، جراحی و شیوه جدید استفاده از سیستم ایمنی بدن برای مهار تومور سرطانی را نام برد.
 
هرچه سرطان در مراحل اولیه شناسایی شود شانس و درصد نجات فرد و افزایش امید به زندگی او در کنار جلوگیری از سرایت بیماری به دیگر بخش‌های بدن افزایش می‌یابد.
 
بانوانی که یک دوره سرطان را پشت سر گذاشته‌اند باید به طور منظم تحت چک آپ‌های دوره‌ای قرار بگیرند و به انجام ورزش روزانه بپردازند و رژیم خوراکی سالم داشته باشند تا درصد بازگشت بیماری در آن‌ها کمتر شود.
 
بانوانی که درخانواده آن‌ها سابقه ابتلا به سرطان سینه بین اقوام درجه یک یا دو وجود دارد باید از سنین جوانی تحت غربالگری و معاینه‌های دوره‌ای قرار بگیرند تا در صورت بروز سرطان درمراحل اولیه بیماری شناسایی شود.
منبع:Dailymail

دیدگاه شما

آخرین اخبار