9. خرداد 1398 - 11:35   |   کد مطلب: 22908
استاندارهمدان گفت: ۲ هزار و۶۴۰ نفر در بخش معادن استان به صورت مستقیم اشتغال دارند.

به گزارش شبنم ها،

 سعید شاهرخی، استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای افرادی که در صف اول استخراج قرار دارند وقت بگذارند و با آن‌ها تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به این که ۲۶۴۰ نفر در بخش معادن استان به صورت مستقیم اشتغال دارند، افزود: ارزش مواد معدنی خام استان همدان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت فرآوری ارزش آن چندین برابر خواهد شد.

استاندارهمدان با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور اولویت حفظ مشاغل، اشتغالزایی و رونق تولید است، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این امر مهم را باید درک کنند و به جای در نظر گرفتن فضای عمومی صرفا به وظیفه بخشی خود بپردازند.

شاهرخی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی از جمله صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداران باید با فعالان این عرصه تعامل کافی داشته باشند، افزود: کارگروه تعامل در استان فعال است، اما به نظر می‌رسد این کارگروه باید فعال‌تر شود.

وی با تأکید براینکه طرح‌ها و برنامه‌هایی که به رونق تولید ختم می‌شود نباید در گیرودار دستگا‌های اجرایی معطل شود، گفت: پنجره واحددستگاه‌های اجرایی استان باید به این مسئله ورود کند و مانع از این اتفاق شود.

استاندار همدان از بانک‌ها خواست در بخش اخذ وثیقه تسهیلاتی برای فعالان بخش معدن قائل شوند.

شاهرخی تصریح کرد: اگر در قوانین دستگاه‌های اجرایی بین مواد قانونی تعارضی وجود داشته باشد و در فعالیت بخش خصوصی خلل ایجاد کند ما این قوانین را شناسایی و منعکس می‌کنیم تا مشکل حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار