13. خرداد 1398 - 12:50   |   کد مطلب: 22931
همدان پایتخت تاریخ و تمدن این روزها با ‌به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان ماه پرفضیلت و ماه مهمانی خدا آماده پذیرایی از مسافران و گردشگرانی شده است که در تعطیلات عید سعید فطر به این خطه خوش آب‌وهوا سفر می‌کنند.

به گزارش شبنم ها،

همدان دیار هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن این روزها برای میزبانی و پذیرش حجم عظیمی از مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستان آماده می‌شود.

استان همدان با داشتن یک هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی، گردشگری و دست‌ساز سال‌هاست که برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

بدون تردید همدان را باید بهشت گردشگری چهارفصل بخوانیم با ظرفیت‌های مختلف. شاید کمتر منطقه‌ای را بتوان یافت که چون همدان جذابیت چهارفصلی داشته باشد و بهار، تابستان، پاییز و زمستان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

با فرارسیدن فصل تابستان و گرمای هوا، طبیعت بکر و آب‌وهوای مطلوب استان همدان، همدان را تبدیل به مقصدی خوب و مناسبت برای مسافران و گردشگران برای گذراندن تعطیلات خوب، اوقاتی خوش و لحظاتی به‌یادماندنی می‌کند.

از هر گوشه همدان کهن دیار هگمتانه که بگویی بازهم کم گفته‌ای. خطه‌ای که تاریخ و تمدن و گردشگری آن همواره در سطح کشور و حتی در بین گردشگران خارجی زبان زد بوده است.

این دیار با شهر تاریخی هگمتانه، علیصدر شگفت‌انگیزترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا حکیم هزاره‌ها و باباطاهر شاعر دوبیتی‌ها، کتیبه گنجنامه نوشتار و یادگاری به‌جامانده از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی بر دل یکی از صخره‌های الوند بر سر زبان‌هاست.

طبعت بکر و دل‌نشین، آبشار باصفا، غار آکواریم دیدنی و تفریحات مهیج گنجنامه، گنبد علویان شاهکار معماری و گچ‌بری بعد از اسلام، تپه عباس همدان پر از جاذبه‌های بصری و غیره سبب شده است تا همدان در حوزه گردشگری جز برترین‌ها در کشور باشد.

پارک سیفیه، خانه و موزه لطفعلیان ملایر، موزه حمام حاج‌آقا تراب، تپه باستانی گیان و سراب‌های نهاوند و طبیعت باصفا آن، روستای ملحمدره اسدآباد ماسوله غرب کشور، کاروانسرای شاه‌عباسی، خانه مسعودی، روستای گشانی، آرامگاه حیقوق نبی، قلعه اشتران و غیره هرکدام حرفی برای گفتن داشته و در جذب توریست و گردشگر مؤثر هستند.

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد آمادگی استان برای میزبانی از مسافران در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته در استان همدان در ایام تعطیلات عید سعید فطر پیک سفر فشرده‌ای داشته‌ایم.

 همدان مقصد خوبی برای گردشگران در تعطیلات عید فطر و تابستان است

وی افزود: آب‌وهوای خوب استان در آغاز فصل گرما، همدان را با توجه به‌پیش رو بودن تعطیلات سه‌چهارروزه عید سعید فطر تبدیل به مقصد گردشگری خوب و مطلوب برای گردشگران می‌کند.

معاون گردشگری استان همدان گفت: امسال نیز برای ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران ورودی به استان در ایام تعطیلات عید فطر و تابستان از هفته اقدامات لازم برای آمادگی استان آغاز شده و در هفته گذشته جلسه ستاد خدمات سفر ویژه‌ای برای عید فطر و تابستان در استانداری همدان و در شهرستان‌ها برگزار شد.

خاکسار با اشاره به اینکه آمادگی نسبی در استان برای پذیرش مسافران عید سعید فطر وجود دارد، بیان کرد: موزه‌ها، اماکن گردشگری، تاریخی و فرهنگی و مراکز اقامتی استان آماده پذیرش مسافران ایام تعطیلات عید فطر هستند.

وی با بیان اینکه اقلام تبلیغاتی موردنظر نیز برای توزیع در بین مسافران و گردشگران فراهم شده است، عنوان کرد: در این ایام راهنمایان گردشگری نیز موزه و بناهای تاریخی مسافران را راهنمایی و توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

اصناف و مراکز ارائه خدمات به گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر فعال باشند

خاکسار با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم جهت تأمین اقلام مصرفی، مایحتاج و ارزاق عمومی مسافران و شهروندان نظیر نان در ایام تعطیلات عید فطر انجام شده است، تصریح کرد: اصناف و مراکز ارائه خدمات به گردشگران در این ایام باید فعال باشند تا میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم.

معاون گردشگری استان همدان ابراز کرد: شهرداری همدان نسبت به آماده‌سازی سیمای شهر، فضاسازی شهری و تعیین پارک‌ها و بوستان‌هایی برای نصب چادر داشته باشد.

خاکسار اظهار تأکید کرد: باید آمادگی‌های لازم را برای مواقع اضطرار و مواجه با حجم زیادی از گردشگران داشته باشیم و سالن‌های ورزشی، مراکز نمایشگاهی، مساجد، حسینیه‌ها، امام زادگان و بقاع متبرکه آمادگی‌های لازم را داشته باشند تا با کمک این ظرفیت‌ها میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید فطر سال 94 با ورود حجم زیادی از مسافر و گردشگر به استان بحران و چالش ایجاد شد، افزود: با توجه به همین پیش‌فرض‌ها چند سال است تلاش می‌کنیم با فراهم کردن شرایط و آمادگی پذیرش مسافران دیگر با مشکل مواجه نشویم.

تعطیلات عید فطر پیک سفر فشرده‌ای در استان همدان خواهیم داشت

خاکسار با بیان اینکه با توجه به بحران و سیلی که در نوروز 98 رخ داد تعدادی از هم‌وطنان نتوانستند به سفرهایی که برنامه‌ریزی کرده بودند بروند، تأکید کرد: قطعاً سفر خود را کنسل نکرده بلکه به تعویق انداخته‌اند که با توجه به‌پیش رو بودن تعطیلات چند روز عید فطر پیک سفر فشرده‌ای خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اغلب مجموعه‌های اقامتی استان رزروهای خوبی داشته‌اند، ابراز کرد: رزرو هتل‌ها و حتی اقامتگاه‌های بوم گردی استان از هفته‌های پیش در حال انجام و رو به تکمیل است.

معاون گردشگری استان همدان عنوان کرد: به‌احتمال‌زیاد مراکز اقامتی استان در ایام تعطیلات عید فطر با ظرفیت 100 درصدی فعالیت می‌کنند و خانه مسافرها و دیگر واحدهای پذیرش مسافر نیز به اقامت گردشگران در استان کمک می‌کنند.

وجود 3800 تخت‌خواب رسمی در مراکز اقامتی استان همدان/فعالیت 88 خانه مسافر دارای مجوز در همدان

خاکسار با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های رسمی  مراکز اقامتی استان بالغ‌بر 3 هزار و 800 تخت خواب است، بیان کرد: 88 واحد خانه مسافر دارای مجوز، حدود 600 خانه مسافر بدون مجوز، مهمان‌سراها، اردوگاه‌ها، مراکز مربوط به آموزش‌وپرورش و غیره به اقامت مسافران کمک می‌کنند.

فعالیت موزه‌های استان همدان از ساعت 8:30 تا 20

مجید جهانگیری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: روز چهاردهم خردادماه کلیه اماکن و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) از صبح تا ساعت 14 تعطیل است اما به دلیل رفاه حال گردشگران در آن روز از ساعت 14 فعالیت موزه‌ها آغاز شده و تا ساعت 20 ادامه دارد.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فعالیت موزه‌های استان از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 8 شب موزه‌ها آماده پذیرایی و بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان بیان کرد: در موزه‌های بناهای تاریخی استان طبق روال سال‌های گذشته فضای سبز محیطی و مبلمان موزه‌ای برای بازدید مردم از موزه‌ها آماده‌شده است.

استقرار 20 نفر راهنمای گردشگری در موزه‌های استان

جهانگیری در مورد استقرار راهنمایان گردشگری آموزش‌دیده و دارای کارت در موزه‌های استان عنوان کرد: 20 نفر راهنمای گردشگری در کل استان در 4 روز تعطیلات عید سعید فطر در موزه‌های استان مستقر و آماده پاسخ‌گویی به سؤالات گردشگران داخلی و خارجی هستند.

وی تأکید کرد: از مسافران و گردشگران کشور دعوت می‌کنیم به همدان استان سرسبز و خوش آب‌وهوا سفر کنند تا میزبانی خوبی از آن‌ها داشته باشیم ضمن اینکه کلیه اماکن تاریخی و موزه‌های استان در صورت استقبال گردشگران تا ساعت 22 فعال خواهند بود.

به گزارش تسنیم، طبیعت بکر و آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان سال‌هاست که نظر گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به این استان جلب کرده است . امیدواریم در تعطیلات چندروزه عید سعید فطر و سپس در تعطیلات تابستان شاهد حضور پرشور گردشگران و مسافران در استان باشیم.

منبع:تسنیم

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار