15. خرداد 1398 - 12:14   |   کد مطلب: 22939
خطیب نماز عید فطر در همدان:
عید فطر روز بازگشت به فطرت ها است
خطیب نماز عید فطر در همدان با بیان اینکه عید فطر یعنی عید برگشت به حالت سلامت نفس گفت: انسان با فطرت و توجه به ملکوت خدا زاییده شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز عید فطر استان همدان با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یک ماه رعایت در ماه مبارک رمضان نشان داد که میتوانیم در مسیر عبودیت خدا گام برداریم.

وی با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان اتمام حجت خدا با ما است افزود: دیدید که در ماه رمصان میشه روزه گرفت, دروع نگفت و ما در ماه رمضان حرکت و سرعت گرفتیم به سمت پروردگار عالم و این اتمام حجت خداوند با ماست که میشود عبودیت را همیشگی کرد.

خطیب نماز عید فطر در همدان با بیان اینکه عید فطر یعنی عید برگشت به حالت سلامت نفس  گفت: انسان با فطرت و توجه به ملکوت خدا زاییده شده است.

وی ادامه داد: در این دنیای خاکی گاهی اوقات فطرت فراموش میشود و عید فطر بازگشت به فطرت ها است.

حجت الاسلام شعبانی ضمن توصیه به جوانان به توجه فراوان به نماز گفت: آنچه که میتواند جامعه را به تعالی برساند و نماز و عبودیت است.

وی در ادامه خطبه های نماز عید فطر ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:
حضور همه شما در روز قدس فرصتی شد تا از مردم دارالمومنین شهر همدان قدردانی کنیم و این حضور شما نشاندهنده درک بالای سیاسی و اجتماعی شما مردم عزیز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یادی کنیم از امام امت که آنچه که از نام اسلام باقی است مدیون عظمت ها و شجاعت های این مرد بزرگ است.

وی ادامه داد: اگر امروز تشیع عزت پیدا کرده به برکت  نفس های قدسی این مرد بزرگ است.

 

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه امام انقلاب را با نهج البلاغه شروع کرد گفت: اگر امام در مسیر الهی قرار گرفت مبتنی بر قرآن و نهج ابلاغه بود و این انقلاب برگرفته ار خطبه ها و صداهای علی بن ابیطالب است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار