15. خرداد 1398 - 12:19   |   کد مطلب: 22941
یک روانشناس گفت: زوجین در اوایل زندگی زناشویی خود اغلب به فکر تغییر رفتار یکدیگر هستند و بر سر مسائل پیش پا افتاده اختلاف پیدا می‌کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

رقیه نوری پور لیاولی روانشناس در خصوص مهم‌ترین عوامل بروز اختلافات زناشویی در اوایل زندگی اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که موجب نگرانی تازه عروس و داماد‌ها می‌شود، دعوا‌ها و مشاجرات سال‌های اول زندگی مشترک است که آن‌ها را از آرامش دور می‌کند.

وی افزود: برخی از مشکلات ابتدای ازدواج ایجاد می‌شود، چراکه اغلب زوجین تمایل دارند یکدیگر را تغییر دهند و بر سر موضوعاتی همچون رفت و آمد با خانواده‌های خود اختلاف پیدا می‌کنند و درگیر می‌شوند، زیرا آن‌ها انتظار دارند زندگی زناشویی‌شان مانند داستان‌های عاشقانه کتاب‌ها باشد.

این روانشناس با بیان اینکه از دیگر دلایل اختلافات زناشویی مقایسه زندگی خود با دیگران است، گفت: زوجین عجله دارند رابطه‌شان به سرعت بهبود یابد و شبیه هم رفتار کنند و در مشاجرات، تحت تأثیر احساسات قرار می‌گیرند و هیجانی برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چرا همسرمان سکوت می‌کند؟

نوری پور لیاولی ادامه داد: زوجین در اوایل ازدواج بر سر مسائلی ساده و پیش پا افتاده بحث می‌کنند، به رابطه همسر خود با خانواده شان حسادت می‌کنند، دلتنگ زندگی در خانواده خود می‌شوند و پس از مشاجره از یکدیگر عذرخواهی نمی‌کنند.

این روانشناس با بیان اینکه زوجین در اوایل ازدواج فرصت خطا برای یکدیگر قائل نمی‌شوند، گفت: زوجین در اوایل زندگی مشترک خود زمان کمی را کنار یکدیگر هستند و مانند دوران تجرد رفتار می‌کنند و هنوز زندگی مشترک را نپذیرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار