16. خرداد 1398 - 15:40   |   کد مطلب: 22946
تماشای دره های دیدنی و هیجان انگیز با تله سیژپیست اسکی همدان پیست اسکی تاریک دره سومین پیست مطرح کشور است به طوریکه پس از پیست های شمشک و دیزین به عنوان منحصر به فردترین پیست اسکی به شمار می رود

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

پیست اسکی تاریک دره یا الوند در موقعیت جغرافیایی N344259 E482628 در استان همدان واقع شده است.

در این میان پیست اسکی تاریک دره همدان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی در توسعه ورزش های همدان منطقه ای مستعد تقویت این رشته است به طوریکه در طول سال پذیرای گردشگران و ورزشکاران بسیاری است. 

این پیست مکانی مناسب برای تفریح سالم جوانان محسوب می شود و در 15 کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته ‌است. 

راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می گذرد و به دره تاریک دره می رسد. پیست تاریک دره در سال ۱۳۶۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. سه دستگاه تله اسکی از نوع 1 دستگاه تله سیژ و دو دستگاه بالابر بشقابی در روزهای اسکی در خدمت علاقمندان این ورزش است.

در حال حاضر این پیست دارای سالن غذاخوری، خوابگاه و سایر امکانات موردنیاز یک اجتماع حدود ۵۰۰ نفر را داراست.  پایین ترین نقطه پیست اسکی در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد و بالاترین نقطه پیست به 3150 متر می رسد.

این پیست با کمتر از ده کیلومتر فاصله از مرکز شهر ضمن چشم انداز بکر طبیعت کوهستان بهترین محیط برای پرداختن به اسکی است . 

البته این پیست به دلیل برخورداری از امکانات ویژه در فصل گرم  سال نیز قابلیت پذیرش گردشگر را دارد به طوریکه در تابستان، تله سی یژ پیست اسکی همدان از ساعت 8 صبح تا 8 شب به طور یکسره میزبان میهمانان داخلی و خارجی است.

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان در این خصوص به خبرنگار همدان ورزش گفت: پیست اسكی تاریک دره همدان با توجه به وجود این امكانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یكی از پیست های منحصر به فرد كشور محسوب می شود.

محمد رضا عسگری تصریح کرد: پیست اسکی الوند یا بهشت پنهان در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه در شهر همدان و در دامنه‌ های کوه‌ های الوند قرار گرفته‌ و سومین پیست مطرح كشور است

وی افزود: این پیست با یك هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسكی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و یك هزار و ۶۰۰ متر طول خط، فعال شده و با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به ۵۰ هكتار رسیده است.

 عسگری اظهار کرد: در كنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف كوب این مجموعه با زیربنای ۳۰۰ متر احداث و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسكی و موتورخانه و اتاق كنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد. 

وی اظهار کرد: این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی است و به تازگی نیزبرای رفاه گردشگران امکانات رفاهی از قبیل بوفه ، استراحتگاه ، بوفه و سرویس بهداشتی در ایستگاه آخر تله سیژ تعبیه شده است 

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان با بیان اینکه همدان ارزانترین پیست کشور را دارد، گفت: پیست اسکی بهشت پنهان همدان جذاب ترین و ارزان ترین تله سیژ در کل ایران است که با دره های دیدنی و هیجان انگیز می تواند لحظات بسیاری خوب و به یادماندنی را برای گردشگران در همدان ایجاد کند.

عسگری با بیان اینکه این پیست می تواند محور توسعه گردشگری زمستانی در همدان باشد، بیان کرد: یست اسكی بهشت پنهان همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشكاران در طول سال، محور توسعه گردشگری این استان به شمار می‌ رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره های مختلف را دارد.

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان تاکید کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا با تمامی ادارات ، سازمان ها ، ارگان های دولتی ، شرکت های خصوصی ، کارنجات ، مدارس و بانک ها عقد قرارداد داشته باشد.

گفتنی است:دانشجویان ، ورزشکاران، خانواده ایثارگران و فرهنگیان عزیز جهت استفاده از مجموعه می توانند با ارائه کارت شناسایی از نخفیف ویژه این مجموعه برخوردار شوند.و همچنین دانشگاه ها و ادارات دولتی می توانند با نامه ای از واحد مربوطه خود و تحویل آن به هیئت اسکی استان همدان با تخفیف مناسبی از امکانات پیست اسکی همدان استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار