23. خرداد 1398 - 11:50   |   کد مطلب: 22987
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: استان همدان در زمینه بسیج ملی پایش فشار خون بالا از ۷۰ درصد استان‌های کشور جلوتر است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

رشید حیدری‌مقدم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر اهمیت اجرای شایسته بسیج ملی فشار خون اظهار کرد: استان همدان در پایش فشار خون بالا از ۷۰ درصد استان‌های کشور جلوتر است و باید ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان پوشش داده شود که تاکنون به ۲۰ درصد از اهداف دست یافتیم.

وی با اشاره به بالابودن اختیار مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان گفت: برنامه‌های کاربردی به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان اعلام می‌شود و این مدیران باید توانمندی کار کردن با پول نقد را در حوزه تحت مدیریت خود داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات در قالب دستور کار گفت: باید از طولانی شدن نشست‌ها مگر جلسه‌های کارشناسی خاص جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز بر توسعه بهداشت است، زیرا منابع کشور باید در جای مناسب خوب هزینه شود گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد.

حیدری‌مقدم خاطر‌نشان کرد: نباید از یاد برد که در حوادث ترافیکی به ازای هر فردی دچار ضایعه نخاعی می‌شود افراد زیادی با این موضوع درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به سالمند شدن جمعیت کشور باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه انجام شود، از برگزاری جشنواره سیب سلامت در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: کمیته‌های مربوط به این جشنواره تشکیل شده و در این جشنواره از عوامل تاثیرگذار در حوزه سلامت که خارج از ساختار دانشگاه فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه از امروز تمام اتفاقات حوزه بهداشت و تمام اختیارات رئیس دانشگاه در این حوزه به دکتر کرمی واگذار می‌شود گفت: من هیچ گونه دخالتی در امور اجرایی داخل سیستم نخواهم داشت و هر کدام از معاونان در محل خدمتی خود از اختیارات رئیس دانشگاه برخوردار هستند و با اختیار خود و با هماهنگی ما می‌توانند هرگونه جابجایی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دو برنامه شش ماهه کوتاه‌مدت و برنامه ۲۴ ماهه برای انجام امور نیاز است اظهار کرد: ما به دنبال بلندپروازی نیستیم.

حیدری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش نظارت بر انبار‌های دارویی برای جلوگیری از هدررفت منابع را بسیار دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار