24. خرداد 1398 - 17:48   |   کد مطلب: 22991
نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ جایگاهی ندارد که در مقام صحبت با ایرانیان باشد همگان حمایت خود از مواضع رهبری و رد درخواست مذاکره با آمریکایی ها را اعلام کردند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

در پی دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن ، نمایندگان مردم  استان همدان در گفتگوهایی حمایت خود از این اقدام رهبری را اعلام نمودند.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی: موضع گیری امروز رهبری برگ برنده کشوراست

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به دیدار امروز رهبری با نخست وزیر ژاپن و سخنان و موضع گیری های مقام معظم رهبری، اظهار داشت: هنگامی که عالی ترین شخصیت ژاپن وقتی حاضر می شود به ایران سفر کند و با مقامات عالی رتبه نظام دیدار کند این به معنی اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

 

وی افزود:  امروز ژاپن به عنوان یک کشور پیشرو در منطقه حاضر شده است با جمهوی اسلامی ایران درباره مسائل مختلف اقتصادی سیاسی و منطقه ای گفت‌وگو کند.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی دیدار رهبری با نخست وزیر ژاپن را به معنای روابط صمیمانه ایران و ژاپن دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی با بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی  علی رغم شیطنت های آمریکا دارای روابطی بالای دیپلماتیک است و رهبر انقلاب حاضر است با شخصیت های مختلف جهان دیدار کند.

 

وی موضع رهبری دربرابر درخواست های نخست وزیر ژاپن از جانب آمریکا را برگ برنده ایران دانست و بیان کرد:  وساطت نخست وزیر ژاپن برای مذاکرات جدید آمریکا و ایران بود که با برخورد قاطع رهبر انقلاب مواجه شد که این می تواند از برگ های برنده ما باشد.

 

حجت الاسلام آزادی خواه با به سخنان رهبری و بیان این جمله که "من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد" اشاره کرد و گفت: رهبری با قاطعیت و بدون ملاحظه پاسخ نخست وزیر ژاپن را داد و سخنان رهبری این بدان معنی است که ابر قدرت آمریکا دروغین و پوشالی است.

 

وی افزود: هنگامی که  یک کشور آسیایی با عظمت و ارتباط وسیع مردم و مسئولین می تواند در برابر دوربین های دنیا به بهترین وجه ممکن با آمریکا مقابله کند و شخصیت عالی کشورش را بی محل کند و این حکایت از ضعف آمریکا در حوزه دیپلماتیک و سیاسی دارد.

 

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  آمریکا با قلدری و زور می خواهد کشور های منطقه را مُسخِّر خود کند، اما جمهوری اسلامی در این مسیر جلودار بوده و کشورهای دیگر هم از ایران در مقابل آمریکا تبعیت کرده اند و فردا نیز به شمار این کشورها اضافه می شود.

 

وی افزود: از عظمت و اقتدار دروغین آمریکا هر روز کاسته خواهد شد و شرایط آمریکا در آینده پیچیده خواهد شد.

 

حجت السلام آزادی خواه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا بیان کرد: ما تجربه مذاکره با آمریکا را داریم و ایران ثابت کرد که اهل مذاکره است و اهل گفت و گو است، اما با کشوری که گفت و گو محور باشد.

 

 

وی افزود: ما تجربه ناموفقی در مذاکره با آمریکا داریم و آن هم برجام است، که شش سال برای مذاکره با آمریکا وقت گذاشتیم اما آمریکا حاضر نشد یک قدم جلو بیاید و جز سهم خواهی و مذاکره با راهبرد فشار به طرف مقابل هیچ فکر دیگری نداشت.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست به هیچ عنوان یکبار دیگر مذاکره دیگری را تجربه کند و ما وقت این را نداشته که مجددا آزمون و خطا کنیم.

 

وی افزود:  ما برای برجام نافرجام وقت گذاشته و چیزی عائد کشور ما نشد و و از ماه بیش ضرب العجل دو ماهه را شروع کردیم و باید همین مسیر را ادامه  بدهیم.

 

حجت السلام آزادی خواه به سخنان رهبری درباره توسعه کشور نیز اشاره و بیان کرد: رهبری در مقابل خواست نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا منشا توسعه می شود به صراحت بیان کردند که ما بدون مذاکره حتما اهل توسعه هستیم و به توسعه خواهیم رسید و حتما اینگونه خواهد شد.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ: ترامپ همچون سابق بی اعتبار شد

محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با رهبر انقلاب اظهار داشت: این سفر به گفته نخست وزیر ژاپن برای انتقال  پیام ترامپ است و به درخواست ترامپ در سفرش به ژاپن صورت گرفته است

 

وی با اشاره به رفتارهای آمریکا در قبال کشور های اسلامی و توطئه این کشور علیه مسلمانان و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی افزود: پاسخ رهبر انقلاب به شینزو آبه مبنی براینکه «ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد» پاسخ  منطقی و طبیعی بود.

 

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با ملاحظه فرمایشات رهبر انقلاب و همچنین سابقه تاریخی رفتارهای آمریکا با کشورهای اسلامی که آنها را با توطئه‌های مختلف و فراوان به جان هم انداخته و جان میلیون‌ها مسلمان را مستقیم و غیر مستقیم در معرض خطر قرار داده و به تعهدات چند جانبه و دو جانبه بین المللی متعهد نیست طبیعی است که پاسخ به شینزو آبه این‌گونه داده شود.

 

 وی تاکید کرد: این پاسخ به نخست وزیر ژاپن یک امر روشن و منطقی است و اگر مسئولین ژاپن و آقای شینزو آبه جای ما بودند همین رفتار را می‌کردند.

 

پور مختار با بیان اینکه شینزو آبه در صحبت خود به تحمیل دیدگاه های آمریکا نیز اشاره کرده گفت: پاسخ رهبر انقلاب هم افتخارآمیز، هم تاریخی و هم مبتنی بر واقعیات است.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ بیان کرد: پاسخی که رهبر انقلاب به پیام آبه دادند در واقع ترامپ را مثل سابق بی اعتبار و بی اهمیت کردند.

 

وی با اشاره به دستاورد این سفر و دیدار با رهبر انقلاب عنوان کرد: دستاوردها و نتایج سفر نخست وزیر ژاپن به تهران این است که ژاپن دیدگاه های جمهوری اسلامی را از نزدیک و مستقیم ببیند و بشنود.

 

پور مختار تاکید کرد: دستاورد این سفر می‌تواند این باشد که با انتقال این پیام ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی، رابطه و تعامل کشورهای مستقل با آمریکا تحت تاثیر قرار بگیرد و رفتار خود را با جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی: مذاکره با آمریکا یعنی سقوط صددرصدی نظام

محمدمهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ با اشاره به دیدار امروز شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و هیئت همراه، با حضرت آیت الله خامنه‌ای، گفت: رهبر معظم انقلاب بر این موضوع همیشه تأکید داشته و دارند که ایران اسلامی هیچ گاه از نظر فقهی و شرعی دنبال سلاح هسته ای نیست و نخواهد بود و به دلیل ترس از امریکا و افرادی همچون ترامپ نیست که سلاح هسته اس نمی سازد بلکه اصل ماجرا همان رعایت مسائل شرعی است.

 

وی اظهار کرد: مقام عظمای ولایت با تدبیر و درایت همیشگی خود به خوبی عنوان کردند که مذاکره با کشوری بدعهد و پیمان چیزی جز نابودی برای کشور ندارد از این رو اهتمام به داشته های درون شرط اصلی تمام حرفای های نظام است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب در دیدار خود با نخست وزیر ژاپن بدعهدی ها و جنایات امریکا را تشریح کردند، افزود: بدون تردید ترامپ در نظر ملت ایران فرد قابل قبولی نیست که اصلاً شایسته شنیدن پاسخ از سوی یک ایرانی را داشته باشد چرا که او جایگاهی در دل ایرانیان ندارد.

 

 

مفتح تصریح کرد: ایران اسلامی به همت جوانان خود سال های پس از انقلاب پیشرفت های بسیاری در عرصه های مختلف علمی از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای و نانو داشته و تمام این موفقیت ها را حتی در سایه سخت ترین تحریم ها به دست آورده است به همین دلیل، ایمان داریم که ترامپ خیال باطل و شومی دارد که می گوید مذاکره با ایران زمینه ساز پیشرفت آن می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مذاکره با امریکا یعنی سقوط صددرصدی، عنوان کرد: مذاکره با امریکا تمام ضرر است همچنان که امروز مشاهده می کنیم ملت های کشورهای خود فروخته چگونه پس از مذاکره با امریکا خوار و ذلیل در دنیا شدند.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: مجلسی ها مانند همیشه تمام قد از مواضع رهبر انقلاب در برابر استکبار جهانی به ویژه امریکای جنایتکار حمایت می کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد: اگر آمریکا حسن نیت داشت، دوباره تحریم نمی‌شدیم

اکبر رنجبرزاده،، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص ترامپ و آمریکا، گفت: همه ملت ایران بر این باورند که ترامپ فردی غیر قابل اعتماد و بسیار متغیر است که در مسیر مقررات بین المللی قرار نمی‌گیرد، لذا نخست وزیر ژاپن نباید آبروی خود را برای چنین فرد خودسری هزینه می کرد .

 

وی  ادامه داد: به درستی رهبر انقلاب فرمودند که اگر ترامپ می خواست حسن نیت خود در واسطه گری ژاپن نشان دهد، حرکتی از خود نشان می‌داد که به چارچوب برجام قرار بگیرد، نه اینکه پتروشیمی ایران را هم جز لیست تحریم ها قرار دهد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: حرکتهای این چنینی که فشار و بعد مذاکره باشد را ما قبول نمی کنیم و جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار این ظلم آشکار نمی رود و پذیرش این چنین مذاکراتی آسیب به بدنه جمهوری اسلامی است.

 

 

وی افزود: آمریکا شدیدا به مذاکره ای که ساخته فکر ترامپ است، نیاز دارد تا برجام 2 را ایجاد کند و ایران را پای میز بکشاند و این غیر ممکن است.

 

رنجبرزاده با بیان اینکه ملت ایران عزتش را نمی دهد و هرچه رهبری تدبیر کنند پیرو آن است، خاطرنشان کرد: ما نمایندگان ملت هم بر این باوریم  حال که رهبر انقلاب راه صحیح و اصولی انقلاب را دنبال می کنند، ما هم با هرگونه مذاکره و عقب نشینی با شخص رییس جمهور آمریکا مخالفیم ‌ و اگر آن را بپذیریم پذیرش ذلت است.

 

وی افزود: ملت ایران راه مقاومت را دنبال می کنند و همانگونه که رهبری فرمودند جنگ نمی کنیم ولی هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم ستمگران هم نمی رویم و آنها باید منطق مقاومت را بپذیرند  و به ملتها احترام بگذارند.

 

نماینده مردم اسدآباد درمجلس تأکید کرد: یکه تازی های آمریکا چوب حراج به قدرتش خواهد زد و شک نداریم که این شکست متوجه آنان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برجام سرانجامی برای ما نداشت، افزود:  اگرچه آن را پذیرفتیم و دولت و ملت و رهبری حمایت کردند، ذره ای از مواضع برجامی عقب نخواهیم نشست.

 

دبیر هیأت رییسه مجلس تأکید کرد: از ترامپ و همه کسانی که وساطت می کنند، می خواهیم که آمریکا را به برجام بازگردانند تا ما هم در چارچوب برجام تعهدات را آنگونه که پذیرفته‌ایم،عمل کنیم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین: ترامپ امتحان خود را پس داده است

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جواب رد رهبر انقلاب به ترامپ جهت مذاکره گفت:  ترامپ از یک طرف بحث مذاکره را مطرح می‌کند و از طرف دیگر تحریم می کند او باید بداند زیر فشار مذاکره کردن کار منطقی و عقلانی نیست و جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره نمیکند.

 

وی با بیان اینکه  آمریکا با مذاکره کره شمالی را بی هویت کرد افزود: مسئولین نباید در این مورد غفلت بکنند و هدف ترامپ از مذاکره  ترفندی برای ایجاد اختلاف داخلی است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از همین جا اعلام می کنم که بصیرت داشته باشید مسئولین باید به فکر مشکلات کشور باشند و مشکلات هم با تولید ملی و رونق تولید حل می شود.

 

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مذاکره با امریکا گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما با آمریکایی ها مذاکره نمی‌کنیم ، چرا که  ترامپ صادق نیست و دروغگو است و مثل برجام به تعهداتش عمل نمی کند و آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

خجسته با بیان اینکه هر کجا که محکم ایستاده ایم آمریکا عقب رفت و این ترفند در مذاکره برای تفرقه اندازی است است:  اگر کسی می‌خواهد با آمریکا مذاکره کند هنوز  آن را نشناخته و ما می خواهیم که با مردم دیگر بازی نکنند و به طرف نفاق نروند و زیر پرچم ولایت فقیه  حرکت کنند

 

وی در پایان تاکید کرد:  آمریکا و ترامپ دروغگو است و جمهوری اسلامی با آنها مذاکره نمی کند و رهبری انقلاب همچون همیشه  تیزبین و هوشیار و با بصیرت هر چه را که پیش بینی کرده محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار