24. خرداد 1398 - 17:52   |   کد مطلب: 22992
یک روانشناس گفت: داشتن یک زندگی آرام با وجود همسر بداخلاق باعث آشفتگی روابط می‌شود که با تدبیر می‌توان در روحیات او تاثیرگذار بود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

درخصوص چگونگی رفتار هنگامی که همسرمان عصبانی است، اظهار کرد: داشتن یک زندگی آرام با وجود همسر بداخلاق و تندخو باعث آشفتگی روابط می‌شود که با تدبیر و شکیبایی و بدست آوردن بینش بیشتر نسبت به عواقب عصبانیت می‌توان در روحیات همسر تاثیر گذار بود.

امام بیان کرد: به این فکر کنید، چه دلیلی دارد که همسرتان چنین برخوردی دارد؟ آیا نیاز‌های او برآورده نمی‌شود؟ یا اینکه جزء عادات‌های رفتاری او شده است؟ و یا اینکه نوع برخورد‌های شما، خشم و عصبانیت را در او بوجود می‌آورد؛ بنابراین پیدا کردن جواب به شما کمک می‌کند تا بتوانید راه حل مناسبی را برای خود پیدا کنید

این روانشناس گفت: گاهی اوقات ریشه‌های خشم در استرس، ترس و ناکامی است و مردان خشم خود را با زبان کلامی بیان می‌کنند و زنان با گریه کردن.

وی افزود: بهترین روش، شفاف و واضح صحبت کردن با همسر عصبانی است و با وی صحبت شود که خشم و ناراحتی او موجب آزردگی و دلشکستگی شما می‌شود؛ همچنین درمواقعی صحبت شود که شخص از نظر هیجانی آرام باشد.

امام با بیان اینکه صحبت‌های منطقی، کوتاه و محبت آمیز او را متوجه عواقب رفتارش کنید، اضافه کرد: زمانی که شما چنین گفتگویی با او انجام می‌دهید، لازم است از رفتار‌های مناسب او که مورد تایید و توجه شماست  نیز گفتگو کنید و اینکه بسیاری از محبت‌ها و رفتار‌های خوب او را می‌پسندید.

این روانشناس اضافه کرد: به جای درگیری و تمرکز بیشتر بر خشم و ناراحتی ها، بر بوجود آوردن موقعیت‌هایی که شادی آور و خوشایند است تاکید کنید همچنین گاهی اوقات همسرتان متوجه خشم خود می‌شود، ولی در کنترل آن ضعف دارد (عدم کنترل هیجانات) در این مورد با کمک هم سعی کنید راه‌های کنترل خشم را پیدا کنید.

وی با اشاره به اینکه ذهنیت منفی به همسرتان نداشته باشید، گفت: در هنگام عصبانیت همسرتان از ادامه دادن و بحث کردن بپرهیزید همچنین از مسخره کردن و نیش وکنایه زدن پرهیز کنید.

این روانشناس بیان کرد: از برچسب زدن مانند بدقول، کله شق، یک دنده، لجباز و... به همسر خود خودداری کنید؛ همچنین علاقه تان را ابراز و اثبات و به همسرتان ابراز محبت کنید و در رفتار خود این موضوع را روشن کنید.

وی خاطرنشان کرد: سعی کنید فهرستی از قابلیت‌ها و صفات مثبت همسر خود را بنویسید برای ایجاد تفاهم با همسرتان از گوش فعال استفاده کنید به معنا که به صحبت های او خوب گوش کنید ، کلامش را قطع نکنید و اجازه دهید که مطالب خود را تا انتها بیان نماید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار