24. خرداد 1398 - 18:05   |   کد مطلب: 22993
امام جمعه همدان گفت: اگر آمریکا می‌خواست به مفاد مذاکره عمل کند به برجام عمل می‌کرد حال آنکه به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را معطل کند تا در انتخابات مانور دهد اظهار کرد: نباید هیچ گاه به دشمن اعتماد کرد، ضمن اینکه دولت آمریکا نشان داده که دولت فریب و خدعه است.

وی با طرح این سوال که غرب در کدام مذاکره به معاهدات خود عمل کرده است تا بتوان به آن‌ها اعتماد کرد؟ گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران بدون مذاکره هم پیشرفت خواهد کرد.

امام جمعه همدان برجام را نمونه‌ای از معاهدات غرب دانست که نشان داد مذاکره سبب پیشرفت نمی‌شود تأکید کرد: دولت برای برجام زحمات زیادی کشید، اما از سوی طرف غربی به تعهدات آن عمل نشد.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به ایشان جوابی را بیان فرمودند که پنج جمله کلیدی داشت.

شعبانی با بیان اینکه ایشان فرمودند «من ترامپ را لایق جواب پیام نمی‌دانم» گفت: شاید در تاریخ دنیا کشوری را سراغ نداشته باشیم که رهبر آن با چنین ادبیات و قدرتی با فردی که خود را ابرقدرت می‌داند صحبت کرده باشد.

وی با تأکید بر این مطلب که رهبری در فرمایشات خود عنوان کردند آمریکا صداقت ندارد و هیچ عاقلی وارد مذاکره با این کشور نمی‌شود افزود: طبق فرمایشات معظم‌له تجربه تلخ گذشته را تکرار نخواهیم کرد و بدون مذاکره هم پیشرفت خواهیم کرد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: احتمال این موضوع که دشمن بخواهد فشار‌های بیشتری بر کشور وارد کند و وارد یک جنگ روانی شویم هست، زیرا به دنبال این است مقصر مشکلات اقتصادی را جریان انقلابی جلوه دهد، حال آن که خود عامل تحریم‌ها علیه ایران است.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم فریب این جنگ رسانه‌ای و روانی را نخوریم افزود: ممکن است دشمن این طور القا کند که ما قصد داشتیم مشکلات را حل کنیم، اما جریان انقلابی در کشور مانع شد در صورتی که طبق حکم عقل «آزموده را آزمودن خطاست».

شعبانی ادامه داد: اگر وارد مذاکره شویم تجربه‌های تاریخی و واقعیت عالم سیاست به ما نشان خواهد داد که اولاً مذاکره ما با آمریکا طولانی خواهد بود و دوما در این دوران هیچ گاه تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با وارد مذاکره شدن، اقتصاد کشور دچار تورم و عدم رشد خواهد شد گفت: مذاکره مساوی است با چندسال مدیریت کشور را معطل کردن؛ ضمن اینکه اگر مذاکره به توافق برسد هم اعتمادی به آن نیست.

امام جمعه همدان تأکید کرد: اگر آمریکا می‌خواست به مفاد مذاکره عمل کند به برجام عمل می‌کرد حال آنکه به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد.

رشد کشور را نباید معطل مذاکره کرد

شعبانی گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و تاریخ تعاملات کشور‌های اسلامی با غرب نشان داده که غرب از دوران صفویه به بعد در هیچ جای تاریخ به معاهدات عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه رشد کشور را نباید معطل مذاکره کرد بیان کرد: دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد، آمریکا باید به خاطر اتفاقاتی که از سال ۱۳۳۲ علیه ایران انجام داد از مردم این کشور عذرخواهی کند.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: رویکرد مقام معظم رهبری در جواب به نامه ترامپ همان رویکرد امام حسین (ع) در جواب به نامه ابن زیاد بود.

وی با بیان اینکه مذاکره اگر به نفع جریان انقلاب و اقتصاد کشور بود پذیرفته می‌شد که البته تجربه ثابت کرده چنین نیست اظهار کرد: برنامه‌ریزی دشمن علیه ایران اسلامی عمیق‌تر از آن است که با ساده‌انگاری با آن برخورد کنیم.

شعبانی ادامه داد: آمریکا نباید کشور ایران را با ژاپن مقایسه کند چراکه مردم زیر بار ذلت نمی‌روند و اهل مقاومت هستند.

وی با تأکید بر این مطلب که برجام نشان داد مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود اضافه کرد: آمریکا دنبال مذاکره موشکی و دستیابی به اهداف خود است.

دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی در کشور است

امام جمعه همدان تصریح کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی در کشور است باید صدای واحدی از سوی مردم و مسوولان بلند شود و همه همصدا با رهبری قدم بردارند و نمایندگان مجلس و دولتمردان نیز حمایت کنند.

وی کنترل آسیب‌های اجتماعی را در گرو وحدت و همدلی دانست و در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: باید از نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی حمایت کرد.

شعبانی اظهار کرد: متاسفانه با برخی آسیب‌های اجتماعی، چون کشف حجاب مواجه هستیم به این صورت که عده‌ای با سناریو از پیش تعیین شده کشف حجاب می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قوانین از سوی نیروی انتظامی تأکی کرد: رعایت موازین دینی در کشور باید از سوی همگان مورد توجه باشد.

امام جمعه همدان در ادامه با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: امیدواریم کشاورزان منزلت اجتماعی خود را پیدا کنند و مسوولان نیز از حامی این قشر باشند.

وی با بیان اینکه هیچ ذره‌ای در عالم گم نمی‌شود و کوچکترین و بزرگترین اعمال ما در حال ثبت هستند اظهار کرد: باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم، زیرا برای تمام آن‌ها در قیامت باید جواب دهیم.

شعبانی افزود: به تعبیر قرآن کریم هر نفسی در گرو آن چیزی است که کسب کرده و بر همین اساس نباید خود را در معرض رفتار‌های ناشایست قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حتی ذهنیت‌ها، تفکرات و اندیشه‌های ما هم ثبت می‌شود گفت: خداوند در اندیشه‌های پنهانی انسان‌ها حضور دارد و حتی در روایتی عنوان شده انسان وقتی فکر مثبت می‌کند بوی معطری از او استشمام می‌شود و وقتی اندیشه بد دارند وجودش بوی ناخوشایند گناه می‌گیرد و ملائکه متوجه هر دو می‌شوند.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش خیر دنیا و آخرت را در گرو رعایت تقوا دانست.

انتهای پیام/د.ا

برجام نشان داد مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود

منبع: فارس

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار