25. خرداد 1398 - 10:45   |   کد مطلب: 22998
کنکور؛ آزمون مهم علمی است که با برنامه ریزی دقیق و رعایت نکات کلیدی می‌توان نتیجه خوبی در آن کسب کرد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

 

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

 

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

عوامل مهم برای موفقیت در کنکور

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر کلاس‌های کنکور در قبولی دانش‌آموزان اظهار کرد: شرکت در کلاس کنکور سرعت را بالا می‌برد اما این ملاک قبولی در کنکور نیست. یکی از نیاز‌های اساسی دانش آموزان آشنایی با روش‌های مطالعه است تا با حضور در آنها در کنار افزایش راندمان مطالعه بتوانند اضطراب خود را برای ادامه مسیر کاهش دهند و این عوامل روند حرکت را بهتر و سرعت را بیشتر خواهد کرد؛ قبولی در کنکور بستگی به تلاش فرد دارد و اینکه چطور آموزش دیده است همچنین انگیزه در قبولی کنکور بسیار موثر است.

وی بیان کرد: اگر مطالعه دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی و دولتی، در حد کنکور باشد دیگر نیازی به کلاس کنکور نخواهد بود اما برخی از مدارس به دلیل عدم رسیدگی مناسب به دانش آموزان نیاز به کلاس کنکور را ایجاد می‌کنند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: درس و مباحث و کتب در تمام مدارس کشور یکی هستند اما اینکه آن مدرسه به دروس اهمیت دهند، مهم است.

 

 

سراج با اشاره به روش‌های ایجاد آرامش برای کنکوری‌ها، اظهار کرد: روش‌ها و ورزش‌های آرامش بخش در قبولی کنکور بسیار موثر است؛ ورزش به کنکوری‌ها توصیه می‌شود و به خصوص اگر ابتدای صبح باشد باعث افزایش بازده عملکرد ذهن خواهد شد.

وی یادآوری کرد: اگر این ورزش شاد باشد بسیار موثرتر خواهد بود و باعث رفع خستگی روحی می‌شود و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد؛ همچنین ورزش‌هایی که آرام بخش هستند مفید هستند و بسیار کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار