26. خرداد 1398 - 11:37   |   کد مطلب: 23001
رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اخذ کمک‌های مردمی در مدارس دولتی باید داوطلبانه باشد، گفت: کمک‌های مردمی در مدارس دولتی باید پس از شروع سال تحصیلی و با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان دریافت شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره دریافت اخذ وجه در برخی مدارس دولتی، اظهار کرد: اکنون مدارس غیردولتی و برخی از مدارس نظیر شاهد و سمپاد (استعدادهای درخشان) شهریه ثابت دارند و تنها این مدارس می‌توانند بر اساس مصوبه، هنگام ثبت‌نام پول دریافت کنند اما در سایر مدارس دریافت وجه ممنوع است.

وی درباره اینکه برخی مدارس در پرداخت هزینه‌های جاری نظیر قبوض آب، گاز و ... با مشکل مواجه هستند و مبالغ را از خانواده‌ها اخذ می‌کنند، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله دولت این هزینه‌ها را برای مدارس رایگان کند و این مورد در قانون بودجه آمده که هزینه‌های آب، برق و گاز و ... مدارس باید رایگان باشد.

گراوند در ادامه افزود: حقیقت امر این است که بدون مشارکت مردمی امر تعلیم و تربیت آن‌طور که باید محقق نمی‌شود ولی ما معتقدیم مشارکت مردمی باید کاملاً اختیاری باشد و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه منوط به پرداخت وجه نشود. 

وی اظهار کرد: اگر بنا باشد در مدارس وجهی دریافت شود این دریافت‌ها باید پس از شروع سال تحصیلی و تشکیل انجمن اولیا و مربیان و آن هم طبق مصوبه انجمن اولیا و مربیان باشد؛ همچنین پرداخت وجه توسط اولیا باید به صورت صد درصد اختیاری باشد. 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: همه ما مسؤولین و اولیا باید تا جایی که امکان دارد برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و همچنین رشد و تعالی فرزندان‌مان به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار