30. خرداد 1398 - 18:04   |   کد مطلب: 23026
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: تعداد زیاد خیرین مدرسه‌ساز نشان‌دهنده درک بالای مردم از مسائل اجتماعی است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار داشت: جامعه نیاز دارد که منزلت معلم و جایگاه آموزش‌ و پرورش را بازشناسانی کند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی و رشد و پیشرفت در عرصه فرهنگی نیازمند بازتعریف جایگاه آموزش‌ و پرورش هستیم، افزود: آموزش‌ و پرورش اساسی‌ترین و مهم‌ترین مجموعه در عرصه تربیت و آموزش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عرصه تربیت اساسی‌ترین مسئله در جامعه است، گفت: امروز آموزش‌ و پرورش مهد تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید

تأمین اعتبار ساخت کلاس‌های درس مورد نیاز تهران 30 سال زمان می‌برد

"پدر مدرسه‌سازی ایران" یک روز پس از مراسم بزرگداشت درگذشت

خیران اردبیلی 382 مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادند

شعبانی با تأکید بر اینکه خیران مدرسه‌ساز در مسیری بسیار ارزشمندی قدم برمی‌دارند، تصریح کرد: تعداد خیران مدرسه‌ساز و آمار مدارس ساخته‌ شده نشان‌دهنده درک اجتماعی و فرهنگی مردم کشور و استان ما است.

وی با اشاره به اینکه تعداد خیران و انسان‌های اهل گذشت بسیار زیاد است، بیان کرد: در مدرسه‌ای که به دست این خیران احداث می‌شود شاید زمانی در این مدارس عالمان، دانشمندان و پزشکانی تربیت و رشد یافته و جامعه را متحول کنند.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه چند عمل بعد از مرگ انسان نیز استمرار دارد و نسیم رحمت خدا بر آن اعمال می‌وزد، عنوان کرد: پرداخت صدقه جاریه یکی از این اعمال است و این نسیم الهی در صورتی می‌وزد که عمل ما همراه با اخلاص باشد.

شعبانی با تأکید بر اینکه در اسلام وظایفی برای انسان‌ها در نظر گرفته‌ شده است ابراز کرد: پرداخت زکات و خمس یکی از واجبات شرعی است و زکات را می‌توان برای کمک به مدرسه‌سازی پرداخت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: انجام عمل خیر راهکارهای مختلفی دارد و ما می‌توانیم همان زکات خود برای کمک به مدرسه‌سازی هزینه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار