31. خرداد 1398 - 18:09   |   کد مطلب: 23028
معاون دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: اتوبوس دیابت با هدف پیشگری از دیابت در همدان راه اندازی شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

فراهانی معاون دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه این اتوبوس ششمین اتوبوس دیابت در کشور است، افزود: با راه اندازی این اتوبوس هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به آن از میزان قند خون خود مطلع شوند.

رییس هیئت مدیره شرکت "نوو نور دیسک" دیابت با اشاره به راهکار‌های کنترل دیابت بیان کرد: بیمارانی که دیابت را جدی می‌گیرند علاوه بر طول عمر بیشتر از کیفیت زندگی بالا نیز برخوردار خواهند شد.

قباد شهبازی با اشاره به اینکه بیش از ۵ ملیون دیابتی در ایران وجود دارد که حدود نیمی از این افراد از دیابت خود اطلاع ندارند گفت افزایش سن و کم تحرکی از عوامل ابتلا به دیابت نوع دو است .

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا۲۰ سال آینده جمعیت مبتلایان به دیابت در کشور به دو برابر افزایش خواهد یافت افزود  تست قند خون یکی از راحت‌ترین راه‌های تشخیص دیابت است و این اتوبوس در شهر همدان این خدمات را به صورت رایگان به مردم ارائه خواهد داد.

 رییس انجمن دیابت استان هم در این همایش گفت: راهکار‌های کنترل دیابت تنها دارو نیست، بلکه ورزش، تغذیه مناسب، آموزش وکنترل روزانه متابولیسم در کنارحمایت‌های روان شناختی در این مسیر کمک کننده هستند.

توکلیان در ادامه تاکید کرد: ضرورت آموزش در توانمند سازی بیمار دیابتی از ضرورت‌های مهم در کنترل این بیماری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار