3. تير 1398 - 8:23   |   کد مطلب: 23044
یک روانشناس گفت: افکار ما بذر آن چیزی است که می‌خواهیم بشویم یا می‌خواهیم انجام دهیم؛ از این رو تمام تغییرات از فکر شروع می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

در خصوص چگونگی ارتباط با تغییرات زندگی اظهار کرد: افکار ما بذر آن چیزی است که می‌خواهیم بشویم یا می‌خواهیم انجام دهیم.

امام افزود: از این رو تمام تغییرات، ازهر نوع آن، از فکر شروع می‌شود و اگر افکار و نحوه اندیشیدن را تغییر دهیم، باورهایمان را تغییر خواهیم داد تغییر باور‌های محدودساز، شالوده و سنگ بنای تغییر مثبت است.

این روانشناس بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که هر زمان می‌خواهیم تغییر در زندگی و اجرای برنامه هایمان را آغاز کنیم معمولا با گفتن چنین جملاتی اهمال کاری می‌کنیم مانند "از فردا شروع می‌کنم" یا "الان حوصله‌شو ندارم".

وی با بیان اینکه دلیل اصلی به کار بردن چنین جملاتی این است که ما تشنه‌ی تحول و تغییر نیستیم، افزود: همچنین گاهی نیز آنقدر ایده ال هایمان دور و دست نیافتنی وآرمانی است که ذهن که ما نمی‌تواند برای آن برنامه ریزی کند.

امام تصریح کرد: کسی که می‌خواهد تغییر در زندگی خود به وجود آورد باید از تغییرات کوچک و جزئی شروع کرده و خود را پایبند به آن‌ها کنیم تا این تغییرات کوچک، عادات و رفتار‌های ما را تغییر داده تا به تحولات بزرگ در زندگی مان برسیم.

این روانشناس اضافه کرد: سعی کنید هر کاری را در زمان مناسب خودش انجام دهید؛ افراد معمولا فکر می‌کنند که فرمول عجیب وغریبی باید وجود داشته باشد تا زندگی شان دستخوش تغییرات عمیق شود.

وی افزود: راه حل بسیار ساده‌ای برایش وجود دارد و این است که بدانیم همه چیز از احساس و اندیشه و باورمان آغاز می‌شود پس سعی کنید احساستان را عالی کنید و باورهایتان را تغییر دهید آنگاه افکار منفی آرام آرام از بین خواهند رفت.

امام خاطرنشان کرد: اهدافتان را مشخص کنید، از هدف‌های کوچک شروع کنید وسعی کنید اعتماد به نفستان را بالاتر ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار