5. تير 1398 - 8:58   |   کد مطلب: 23056
جشنواره تابستانی ستارگان یک جشنواره دانش آموزی ویژه دختران مقاطع متوسطه اول و دوم شهر همدان است که با هدف تربیت دختران دانش اموز از تراز انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش شبنم ها، 

تابستان شروع اوقات فراغت دانش اموزان است و خانواده ها برای پرکردن این اوقات به نحوی شایسته دغدغه مند هستند. مطلع شدیم  انجمن دانش آموزی شهر همدان برای اوقات فراغت تابستانی طرحی به نام جشنواره ستارگان برگزار میکند. خبرنگار ما  برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره ستارگان و نحوه برگزاری آن با طاهره فامیل خلیلی معاون انجمن های دانش اموزی گفتگو کرده است.

عصر همدان: در مورد جشنواره ستارگان توضیح دهید؟

طاهره فامیل خلیلی: جشنواره تابستانی ستارگان یک جشنواره  دانش آموزی ویژه دختران مقاطع متوسطه اول و دوم شهر همدان است. این جشنواره  در ادامه طرح های افسران فرهنگی عمار و ترنج که در طی  سالهای گذشته برگزار می شده ارائه شده است.

آیا برگزاری  جشنواره ستارگان محدود به فصل تابستان خواهد بود؟

معاون  انجمن های دانش اموزی: گر چه این طرح ها در تابستان برگزار می شود اما در حقیقت فرایند  اصلی  این طرح ها شناسایی ,جذب آموزش و ارتقاء دانش آموزان در سطوح مختلف علمی ,عقیدتی ,مهارتی , تشکیلاتی است که در فصل تابستان آغاز می شود و در طول دوران تحصیلی نیز ادامه پیدا می کند .

هدف اصلی از برگزاری جشنواره ستارگان برای دختران دانش آموز چیست؟

فامیل خلیلی: متولی اصلی  جشنواره ستارگان انجمن های اسلامی دانش آموزی است. هدف ما تربیت دختران دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است و بدین منظور برنامه های گوناگون اردویی , سرگرمی , علمی, تفریحی , فرهنگی , تشکیلاتی ذیل همان عنوان اصلی در نظر گرفته شده است. آموزشهای مهارتی یکی از اولویت های اولیه است . انجمن دانش دانش آموزی توجه دارد که با توانمند سازی دختران در حوزه های گوناگون هنری , رفتاری , علمی و …..به تحقق احساس ارزشمندی و هویت در دختران کمک کنیم .

یکی از نیازهای اساسی در دختران تجهیز به مهارتهای رفتاری و دخترانه است که در برنامه ها دنبال می شود .

در بخشی از برنامه ها از جمله اردوی  جشنواره ستارگان، مادران و دختران در کنار یکدیگر حضور دارند ایا حضور مادران در اردوهای مهارتی الزامی است هدف از حضور مادران در کنار دختران چیست؟

معاون انجمن های دانش آموزی پاسخ داد :مسابقات مادرانه و دخترانه به صورت مشترک و جداگانه در دستور کار اردو قرار دارد. اردوی مهارتی مادران و دختران از جمله برنامه هایی است که در راستای تقویت و تحکیم روابط والدین و فرزندان ایجاد شده است. هدف اصلی این طرح شکل گیری  الگوی صحیح از مادران برای دختران و تلقی مثبت از نقش مادران در ذهن دختران نوجوان انها و در نهایت شناخت بیشتر مادران و  دختران از روحیات و ویژگی های یکدیگر است که این برنامه در روز دختر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار