16. مرداد 1398 - 8:55   |   کد مطلب: 23360
بانوی تاریخ ساز جودو با انتقاد از عملکرد ضعیف هیات جودو همدان گفت: هیات جودو همدان بسیار ضعیف عمل می کند و من بارها خواهش کردم حداقل یک سالن خوب در اختیار جودوکاران قرار دهند ولی متاسفانه جودوکاران اصلا از طرف هیات جودو حمایت نمی شوند .

به گزارش شبنم ها، به نقل از عصر همدان؛ مریم بربط که متولد سال 1387 است، ورزشکار  همدانی و خوش تکنیک جودو  است که  از کودکی علاقه خاصی به ورزش داشته و از دیر زمانی تکنیک های ورزش جودو را زیر نظر استادهای همدان فرا گرفته است .

وی نه تنها به عنوان ورزشکار محجبه و ارزشی استان همدان شناخته شده است بلکه با تکنیک ها و بدن آماده خود همیشه اولین ها را برای تاریخ جودو ایران رقم زده است. این ورزشکار توانست برای اولین بار در تاریخ ایران مقام نائب قهرمانی مسابقات جودو آسیا را کسب کند.

این ستاره ورزش علاوه بر ورزش در اخلاق و مسایِل فرهنگی زبانزد است و مربیان وی نه تنها از مهارت ورزشی وی بلکه از تقوا و ایمان او تعریف می کنند.

عصر همدان:ضمن سپاسگزاری از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید ؛به عنوان سوال اول بیوگرافی ورزشی خود را بیان کنید ؟

بربط؛ضمن تشکر از شما باید بگویم من از ابتدای کودکی به ورزش علاقه داشتم و از سال ۹۰ زمانی که ۱۲ ساله بودم جودو را به طور حرفه ای آغاز کردم .

عصرهمدان: از مقام هایی که در این رشته کسب کردید بفرمایید ؟

بربط: از سال ۹۲ وارد تیم ملی شدم و در سال ۹۳ نیز قهرمانی کشور دوم شدم و وارد تیم ملی و فیکس تیم شدم و در سال ۹۴ نیز بعنوان تکنیکی ترین بازیکن اول شدم و برای مسابقات آسیایی عازم تایلند شدم و مقام پنجم آسیا را کسب کردم .

در سال ۹۵ نیز قهرمانی کشور اول شدم و به مسابقات آسیایی هند عازم شدم و مقام نقره آسیا را کسب کردم و اولین بانویی بودم  که توانست نقره نوجوانان را کسب کند و تا بحال کسی نتوانسته این مدال را کسب کند .

در سال ۹۶ نیز در قرقیزستان برنزآسیا را کسب کردم و در سال ۹۷ اعزام به ازبکستان مسابقات کاپ آزاد و کسب مدال برنز و  در مسابقات آسیایی لبنان سوم شدم و رنکینگ ۸ جوانان در دنیا را داشتم .

در سال ۹۸ به مسابقات آسیایی امارات اعزام شدم که درآن مسابقه اوت شدم ،اما در مسابقات چین تایپه که هفته پیش برگزار شد توانستم نائب قهرمان شوم و برای نخستین بار این مقام را در تاریخ جودو ایران ثبت کنم.

عصر همدان: خانم بربط راجع به مسابقه آخر خود ببشتر بفرمایید؟

بربط: در این مسابقات سطح آنها بسیار بالا بود و رقیب های سرسختی داشتم و حتی توانستم جودوکار چین را که میزبان بودند و معمولا اوت نمی شدند را شکست دهم اما در رقابت با حریف آخر که از قزاق بود و رنکینگ یک دنیا را داشت به علت آسیب جسمی که داشتم شکست خوردم .

عصر همدان: رشته جودو را برایمان تعریف کنید؟

بربط: رشته جودو در حقیقت یک رشته احترامی است و اولین چیز که باید رعایت شود احترام به کوچکتر است و حتی زمانی که وارد زمین می شوی باید به زمین هم احترام بگذاری که این آداب برای بچه ها و نوجوانان خیلی خوب است .

عصر همدان: مدال آوری در جودو چگونه است ؟

بربط: مدال آوری در این رشته بسیار سخت است و حتی آقایان نیز به سختی مدال می گیرند چرا که ایران بودجه مالی ندارد و در کمپ ها نمی توانند شرکت کنند .

عصر همدان: حضور بانوان در این رشته چگونه است ؟

بربط: جودو یک رشته المپیکی است و هیچ بانویی از کشورهای مسلمان نمی تواند شرکت کند چرا که داشتن کلاه را برای مبارزه نمی پذیرند، چند وقت پیش هم یک بانو از ایران بخاطر حجاب نتوانست در مسابقات شرکت کند و به همین دلیل هم در ایران زیاد روی بانوان سرمایه گذاری نمی کنند.

عصر همدان: امکانات جودو در استان همدان چگونه است ؟

بربط : فقط یک سالن جودو داریم که سیستم سرمایشی اصلا ندارد و به معنای واقعی پوسیده است و بهترین سانس آن که ۵ تا ۷ عصر است به آقایان تعلق دارد و گرمترین سانس ۳تا ۵ عصر برای بانوان است .

عصرهمدان: پیشرفت جودو در استان چگونه است ؟

بربط : این رشته سال گذشته بعنوان اولین ورزش استان شناخته شد و کشتی بعد از آن قرار گرفت، همدان در واقع یکی از قطب های جودو کشور است بخصوص در رده بانوان ،چرا که بانوان تکنیکی و تاکتیکی بینظیری در استان داریم .

عصر همدان: جودو استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

بربط: هیات جودو همدان بسیار ضعیف عمل می کند و من بارها خواهش کردم حداقل یک سالن خوب در اختیار جودوکاران قرار دهند ولی متاسفانه جودوکاران اصلا از طرف هیات جودو حمایت نمی شوند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار