16. مرداد 1398 - 9:09   |   کد مطلب: 23364
رئیس اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان با بیان اینکه این صنعت در کنار شهرهای بزرگ در حال رقابت است گفت: صنعت کیف، کفش و چرم همدان رتبه دوم کشور را داراست و صنعت کیف و کفش و چرم همدان در کل کشور زبانزد است.

به گزارش شبنم ها، عصر همدان؛ احمد گازرانی ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اتاق اصناف همدان، ضمن تبریک روز خبرنگار و با اشاره به رسالت خبرنگاران گفت: در سال رونق تولید این خبرنگاران هستند که می‌توانند تولید را به حرکت دربیاورند و با تذکر و اخطار به مدیران و مسئولان بی مسئولیت می توانند این مهم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه صنعت کیف و کفش همدان در حال حرکت است تاکید کرد: این صنعت که قبلاً به فراموشی سپرده شده بود احیا شد بطوریکه در جلسات کل کشور صنعت کیف و کفش همدان زبانزد است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان با بیان اینکه این صنعت در کنار شهرهای بزرگ در حال رقابت است تصریح کرد: صنعت کیف و کفش و چرم همدان رتبه دوم کشور را داراست و اخیرا هم کارخانه کفش آرمینا را با حمایت مسئولان افتتاح کردیم.

گازرانی با اشاره به بحث جذب سرمایه در این حوزه بیان کرد: سرمایه گذاران خوبی به همدان وارد می شوند و در همین راستا فردی می خواهد در رسته کیف و کفش و پوشاک در همدان سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه ۲۳ تا ۲۵ مرداد نمایشگاه ملی در سایت نمایشگاهی در سالن ابن سینا با ۶۰ برند شروع بکار می کند افزود: در این نمایشگاه ۴۰ برند از همدان و ۲۰ برند از کل کشور حضور دارند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان با بیان اینکه همایش در روز ۲۵ مرداد در سالن فجر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: از مسئولان استانی و کشوری و از تجار کردستان عراق و بغداد در این همایش شرکت خواهند کرد.

گازرانی یکی از مهمترین مزیت های این نمایشگاه برای همدان را نزدیک بودن به عراق دانست و تاکید کرد: به دلیل نزدیکی به عراق ما می‌توانیم همدان را بعنوان پایتخت صادرات چرم به عراق بکنیم.

وی بابیان اینکه یکی از نیاز های ما در استان نیروی انسانی است عنوان کرد: متاسفانه نیروی انسانی متخصص و ماهر در این حوزه نداریم و به همین دلیل آموزشگاه صنعت پوشاک همدان را راه اندازی کردیم و از نیروها و ظرفیت هایشان استفاده می کنیم.

رییس اتحادیه کیف و کفش و چرم تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در این حوزه این است که زنجیره ارزش تولیدات را در استان نداریم بطوریکه پوست گوسفند داریم و کیف هم تولید می کنیم اما باز هم این وسط مشکلاتی در این زنجیره وجود دارد، بطور مثال کاغذ یا مقوای کفش را باید از کشور های دیگر وارد کنیم .

گازرانی با بیان اینکه در استان یک هزار کارگاه تولیدی شناسنامه دار و با احتساب کارگاه های خانگی و فاقد شناسنانه ۱۵۰۰ کارگاه در استان داریم اظهار داشت:۹۸ درصد تولید کفش متعلق به همدان است و تبریز در تولید کفش های مردانه و همدان در تولید کفش های زنانه موفق هستند، اما متاسفانه گاهی کفش همدان را به این خارجی به فروش می رسانیم و اعتماد و تعصب خاصی در این زمینه در بین فروشندگان وجود ندارد.

وی در پایان با اعلام فراخوان عمومی برای جذب نیرو در این صنعت گفت در روزهای آینده آموزشگاه فنی حرفه ای ایجاد می شود و آموزشگاه طراحی نیز در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

در ابتدای این نشست خبری رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما تولید است و جا دارد که برای رونق تولید همت و تلاش کنیم اظهار داشت: برای حل مشکلات اجتماعی هم باید به رونق تولید توجه داشته باشیم.

حسین محرابی خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: کمک کنید تا بتوانیم مشکلات حوزه کیف و کفش و چرم را برطرف کنیم و همدان این ظرفیت را دارد که در منطقه حرف اول را بزند و به جایگاه خودش برگردد.

وی با بیان اینکه ۸۰درصد مشکلات کشور به مدیریت نظام اقتصادی کشور و مسئولین برمی گردد خاطر نشان کرد: مسئولان نتوانستند برنامه کارشناسی و علمی ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار